Hejsan!
Är en kille på 15 år, 184 cm lång och väger 77 kg. Vill bli av med fettet på magen och låren, så man kan börja bygga muskler så dem syns sen till sommaren. Hade tänkt börja med detta vid nyår. Men hur ska jag gå tillväga för att gå ner vikt snabbt? Vill bli av med fettet till sommaren men samtidigt hinna bygga upp muskler.
Så hur ska jag göra? Gå ut och gå i 45 minuter varje dag i snabbt tempo, inget godis osv, äta bra och nyttigt? Har inte tillgång till gym, har tillgång till (eller kommer ha) boxningssäck 30kg, hantlar 5kg, chin ups stång eller vad man ska kalla det och hopprep.
Så kan någon göra ett bra schema som jag skulle kunna göra i några månader för att tappa vikt snabbt och få lite mer muskler?
Se till å kör på något schema bara med dina måltider så kommer du gå ner.
Gick ner 20-25kg på 2 månader :)
Och ja, jag körde bara på ett lågt kaloriinnehav, käkade mycket proteinrikmat, även snålare port och rörde mig runt 1-2 timmar om dan.
Blev nån jogging runda ibland och så vart de kanske lite situps,armhävningar med.
som #4 även nämner så är 77kg på 184 inte så farligt, tror t.om du ska väga mer för att ligga i normalvikten.
Men som sagt, egentligen så behöver du inte banta på något sett utan du ska helt enkelt träna bara så det blir muskler ist för fett :)
Har även en dubbelhaka om jag drar ner hakan mot bröstet, så lite över viktig. Men det är nog som ni säger, ska bara äta rätt och fortsätta träna tills sommaren så kommer det nog att lösa sig :-D
Om man har en boxningssäck, finns det bra övningar för att tappa vikt? Är inte glad för att gå ut och gå i kylan. :D
Kom ihåg att du behöver fett för att kunna bygga muskler lättare, du behöver nästan gå upp i vikt istället för ner!
Men ifall du vill gå ner se till att äta mat med lågt KCAL står på all mat och diverse hur mycket kcal/100g det innehåller, går du -500kcal/dag så går du ner 0,5 kg/veckan ungefär!
Läs den :)
Bara tills att börja träna istället då, dock är det överkroppen jag vill få tränad. Har redan vältränade ben och lår, men fortfarande lite fett på låren :D
Nu är frågan, ska köpa en boxningssäck. Som jag vill använda för att få mer muskler och bättre kondition osv. Vilken av dessa hade ni köpt? Vill kunna sparka också så den från stadium kanske är för kort? :D
http://www.stadium.se/sport/tr aning/traningsutrustning/08932 2/casall-box-bag-80cm-ii
eller
http://www.budo-fitness.cc/os2 /product_info.php?cPath=313_82 _237&products_id=1165&osCsid=c 8d7677e258ea133926210e17636bb5 e
Om jag köper den från budo, vad borde jag fylla den med? Vill ha med vikt mellan 20-30 kg skulle jag tro :D
Någon som har koll på boxningssäckar och sådant, isåfall hjälp mig! =D
Ska köpa denna boxningssäcken: http://www.budo-fitness.cc/os2 /product_info.php?cPath=313_82 _237&products_id=1165&osCsid=c 8d7677e258ea133926210e17636bb5 e
Den är ganska lång, 180 cm, mitt tak är runt 240 cm.
Hur skulle den hänga om jag hängde upp den med krok, kedja eller hur man hänger upp den? Skulle den hålla sig kvar i luften eller ligga lite på marken om någon vet det? Skulle det bli någon skillnad om säcken står lite på marken? Skulle ett betong tak klara av den också, om jag fyller den med gamla trasor?
konstig mening jag vet.
anyways gör 100 situps morgon kväll och 50 armhävningar varje dag samt ät inget skit allt för ofta det funkar.