Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Champions League Lottning 2010/2011

Postat av Reelox den 26 Augusti 2010, 19:22
31 kommentarer · 150 träffar
Nu är lottningen till Champions League 2010/2011 klar! I denna tråden tänkte jag skriva lite om grupperna bara.

Grupp A:
- Inter
- Werder Bremen
- Tottenham (mitt favoritlag)
- Twente

Ser ut som en svår grupp för Tottenham att ta sig ur, då vilket som helst av de tre lagen kan följa inter till slutspel. Men det blir nog jämnt iaf!

Grupp B:
- Lyon
- Benfica
- Schalke 04
- Hapoel Tel-Aviv

Den svagaste gruppen imo, rent styrkemässigt. Visst, Lyon har sina stunder, men jämfört med de andra grupperna hade jag hellre sett Tottenham i denna gruppen :P. Tror dock Schalke och Lyon går vidare.

Grupp C:
- Manchester United
- Valencia
- Rangers
- Bursaspor

Näst tuffaste gruppen, där United borde gå vidare. Men man vet aldrig i fotboll. Bursaspor har övertygat rejält i turkiska ligan! Mitt tips här är dock ändå United och Valencia

Grupp D:
- Barcelona
- Panatinaikos
- FC Köpenhamn
- Rubin Kazan

Barcelona ställs återigen mot Rubin Kazan, som skrällde rejält förra året, så de slog Barcelona i ett av mötena. FC Köpenhamn får också vara med och leka i år. Men jag tror inte de räcker till i denna gruppen. Barcelona och Rubin Kazan/Panatinaikos går vidare.

Grupp E:
- Bayern Munchen
- Roma
- Basel
- CFR Cluj (nån klubb från Rumänien)

Ganska lättspådd grupp, då varken Basel eller Cluj är stora klubbar. De kanske skräller nån match, men jag tror inte att de kan hålla Roma/Bayern-klass i ett år.

Grupp F:
- Chelsea
- Marseille
- Spartak Moskva
- Zilina

De blåa från London får även detta året än hyfsat lätt grupp att ta sig genom. Marseille bör följa dom till slutspel. Zilina är nykomlingar i CL efter ha slagit ut Sparta Prag i playoff. De har inte något att hämta här.

Grupp G:
- Milan
- Real Madrid
- Ajax
- Auxerre

Tuffaste gruppen på pappret, där Auxerre borde bli avhängda redan i första omgången. Det ryktas även att Zlatan ska gå till Milan, och i så fall blir väl detta den roligaste gruppen ur svensk-perspektiv. Jag tror på Real och Ajax dock! Morinho kommer ta Real till nya höjder i år :D

Grupp H:
- Arsenal
- Sjaktar Donetsk
- Braga
- Partizan Belgrad

Liknande grupp A, så borde Arsenal gå vidare från denna gruppen, men vem som följer med är ovisst. Jag tror faktiskt Partizan Belgrad kan överraska.

Vem vinner då hela turnerningen?

Detta året tror jag faktiskt det är Englands tur. Sen om det blir Chelsea eller United återstår att se. Sen kommer säkert Barcelona och Inter gå långt i år igen. Real Madrid kommer även gå långt p.g.a Morinho.

Vem vinner CL 2010/2011?

167 personer har röstat
Föregående tråd
Nästa tråd

31 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 31 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..