Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
0

Suddig i ögonen & yr efter ett lyft (styrketräning)

Postat av FredrikKarlsson den 15 Februari 2016, 17:26
10 kommentarer · 1 460 träffar
Hej!
Var med om något konstigt för första gången idag när jag återupptog min träning från 4 månader paus..
Körde marklyft och allt gick jätte bra och skulle gå över till militärpress, körde uppvärmning som vanligt och sedan skulle jag köra mitt max set och orka lyfta en rep och det kändes bra och tänkte iaf klara av 3-4 reps sen helt plötsligt under mitt andra reps när jag ska lyfta upp stången så börjar jag se sjukt suddigt och blev typ as yr och det vart typ lite svart i ögonen så jag var tvungen att typ kasta stången mot ställningen för att inte ramla bakåt..

Har aldrig någonsin varit med om något liknande under tiden jag har tränat, och eftersom jag har haft en paus tog jag väldigt lätte vikter också.. Sjukt skumt och tänkte om nån här har nån aning om vad som kan varit orsaken till detta?

Jag fick helt enkelt sänka vikterna ännu mera och sen var det inga problem, utan det var bara ett engångsproblem men fattar inte varför?
Åt en bra frukost, druckit bra osv så det är inte det som är problemet och vikterna var som sagt hyfsat lätta.
Förut när jag tycker det är för tungt har jag bara inte klarat ta upp stången har aldrig tidigare fått denna suddighet i ögonen och yrheten som jag upplevde idag.

Nån som har varit med om något liknande eller vet vad det kan beror på?
För lite blod till hjärnan eller något?

10 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 10 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..