Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Tappat mycket vikt under kort tid...

Postat av zlakke den 31 Januari 2014, 15:42
4 kommentarer · 595 träffar
Halloj.

Kort fakta; 17 år, ca 180cm lång, vikt INNAN +-80kg.
Vikt nu: 74kg

Denna viktminskning hände under mindre än 3 veckor, jag förstår inte varför. Jag tränar mycket på gym och har precis börjat deffa för första gången. Jag började äta mindre/bättre i måndags och tog mitt första cardio-pass i tisdags.
Jag har inte riktigt så bra koll på vad jag vägde just i söndags innan jag började deffa, men det är omöjligt att jag kan ha tappat ca 6kg på endast 5 dagar, det fattar vem som helst.

Frågan jag är ute efter svar på är; ungefär hur lång tid är det normal att tappa 6kg under deff?
Jag är lite orolig eftersom jag även kände att jag tappar lite hår i duschen idag (kan ha med att göra att jag plattar håret då och då eller något dåligt schampo). Man har plattat håret då och då under en ganska lång tid (1-2år) och har alltid använt samma schampo.

Är det någon som har några tips eller svar på vad jag ska göra? Borde jag börja äta mer?
Jag svälter mig absolut inte, jag gör som man ska göra under deff, jag äter bara mer protein och mindre kolhydrater och drar upp på grönsakerna.

Peace.
Föregående tråd
Nästa tråd

4 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.

Skriv en kommentar