Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Börja gymma för viktökning! Schema?

Postat av aZtiNg den 7 Januari 2014, 16:51
33 kommentarer · 1 188 träffar
Hallå!

Nu är det så att jag äntligen fått motivation till att faktiskt börja träna seriöst. Har alltid varit undernärd och ätit dåligt (dålig aptit när jag väl ska äta + för lat för att fixa mat när jag väl är sugen).

Just nu är jag 21 år, 178 cm och väger 58kg (Med andra ord mycket mycket smal).
Jag har alltid mått väldigt dåligt över detta men aldrig riktigt orkat ta tag i det men nu får det vara nog, har precis flyttat till en ny stad också och har gymmet tvärs över gatan så nu fan kör vi!

Det jag har lite frågor om är schema och dylikt. Hade först tänkt köra 3dagars, mån-ons-fredag då jag läst att det är bra med en dags vila för musklerna så dom hinner återhämta sig för bästa tillväxt.
Men sedan tänkte jag att jag är i princip alltid ledig på tisdagar och då vill jag inte bara sitta hemma så tänkte om man kunde lägga upp det såhär:

Mån- Bröst, Triceps
Tis- Ben
Ons- Axlar, Bröst
Tors-Vila
Fredag- Rygg, Biceps (Och kanske lite mage)

Ser detta okej ut?
Har väldigt platt bröstkorg så tänkte om jag ska köra dubbelt av något varför inte bröst? Samtidigt tycker jag det är roligaste muskeln att träna.

Kom gärna med lite tips på schema, spelar ingen roll hur många dagar men som jag läst på många forum så ska det tydligen vara bra med 3-4 dagars med vila imellan om man vill öka i massa.

Sorry att jag skriver väldigt otydligt, svenska var inte mitt ämne så att säga!

Bara släng in tips och hur er scheman ser ut, utveckling och så vidare!

Tackarr!

Föregående tråd
Nästa tråd

33 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 33 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..