Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Springa 1 mil

Postat av Arcthor den 28 Augusti 2013, 18:24
76 kommentarer · 826 träffar
Hejsan. Vi skall inom skolan ha en tävling med några andra klasser om ungefär 3 veckor, där jag fick uppgiften om att springa 1 mil så snabbt som möjligt.

Självklart har jag sprungit lite innan, och jag har kroppsformen för att löpa långdistans. (ca 180 lång, 55kg, inte explosiva muskler). Men nu det senaste 1-2 åren har det inte blivit mycket löpning på grund av skolarbete och andra saker som har hänt osv. Kan springa ungefär 5km i farten 11km/h innan jag måste stanna och vila lite. Jag känner att musklerna inte syresätts i den takten de skulle behöva, jag tappar liksom nästan andan och måste sluta. Känner inte av mycket värk i benen eller så.

Men nu undrar jag, hur skall jag på dessa 3 veckor kunna träna upp lungorna, hjärtat, musklerna osv så att jag klarar att springa 1 mil på rimlig tid iaf? Jag vet inte vilken tid som är okej, runt 1 timme eller? Och vilken fart skall jag hålla ungefär för att slippa stanna onödigt mycket och förlora tid? Har ni några andra tips är det varmt välkommet.

Tack! (btw, gillar den nya designen, bra jobbat mods!)

76 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 76 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..