Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Longboard hjälp

Postat av decesare den 8 April 2013, 06:43
10 kommentarer · 361 träffar
God morgon Fragbite!

Jag tänkte att jag skulle tjuvstarta sommaren genom att köpa en longboard som jag länge velat ha och börja åka lite nu under våren.

Problemet är bara att jag inte har någon koll alls på longboards. Jag köpte en billig liten jävel på Stadium (förmodligen inte det bästa att göra) för några dagar sedan och har haft möjlighet att åka med den under två timmars tid sedan dess.

Jag tycker att den rullar på för dåligt och tänkte därför uppgradera den lite, men vad är det jag ska köpa för något då?

Jag har kollat på hjul då de hjulen som sitter på inte verkar vara helt okej. Behöver man köpa nya kullager till dessa hjulen och är i så fall abec 5 att rekommendera?

Jag tittade på dessa hjulen:
http://www.hollywood.se/cruise r-wheels-70mm-80a-purple/p/244 27#filter-3

Ni får gärna ge mig lite allmäna tips om longboarding då jag är helt färsk till det här.

Tacksam för svar och om du läser detta men inte hinner ge mig den hjälp jag söker så får du ha en bra måndag! :)

För tidigt att åka ut redan?

9 personer har röstat
Föregående tråd

10 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 10 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..