Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Du kan få runt 3kg muskelmassa per år om du ligger i pro-style med diet, träning, sömn osv.
Förövrigt, du tränar helt fel. Varför skulle du köra bröst + biceps t.e.x?
Du belastar dina triceps betydligt mer när du kör bröstövningar i jämförelse med dina biceps.
#3 Frukost: Havregrynsgröt, två kokta ägg, en rostad macka.
Ska köpa kasein protein för mellanmål mellan frukost-lunch.
Lunch: De som bjuds på i skolan, fyller hela tallriken men håller mig till tallriksmodellen.
Innan träning: Pre-workout
Efter träning: Gainer, äggröra på 8 ägg med skinka i, även två mackor om jag inte är riktigt mätt.
Middag: Det som far min lagar(han är kock så han lagar bra och nyttig mat) Fortfarande massiva portioner, även en gainer efter maten.
Innan läggdags: Gainer, äggröra och två mackor.
::EDIT:: Glömde tillägga att lunchen och middagen ligger på ungefär 1500kcal STYCK utan Gainern.
En Gainer shake för mig är en halv servering(25g protein, 600kcal) som jag då tar 3 gånger per dag
#9 Det är fortfarande osannolikt att du får i dig 8000 kcal av det där. Som en jämförelse så är det ungefär 26 cheeseburgare som det motsvarar rent kalorimässigt.
Inte värt att ligga på ett så högt överskott då du inte kommer att bygga mer muskler än när du ligger på ca 500kcal överskott du kommer bara lägga på dig massor av fett som är jobbigt att deffa bort i längden.
#12 En person som inte rör sig speciellt mycket på en dag bränner 2000kcal. Är du dessutom vältränad och efter ett gympass även ett konditionspass med fotbollslaget så är det inte så konstigt.
#15 Okej, du verkar som en vettig person, svara på denna fråga är du snäll. :)
Var nämligen i halmstad i sommras på elitläger i fotboll, under en undervisning sa förbundskaptenen för 97 landslaget att man springer i snitt 10-15km per fotbollsmatch. Vi tränar ju även tre dagar i veckan. Så man bygger väl inte på sig så mycket fett trotsallt eller?
#16 Och en person på 100kg @ 190cm (20år) med 7-21h hård styrketräning behöver 4.2kcal för att behålla sin vikt. Du käkar knappast 8kcal och bränner absolut inte 4k.
#16 Grejjen är att oavsett hur jävla mycket du springer och kompenserar med gainers och annat kaloririkt kan du omöjligen gå upp 10kg mestadels muskler på mindre än ett halvår. Finns alltså ingen anledning att ha det som mål.
#4: haha , Vadå att han tränar HELT fel för att han kör bröst & biceps tillsammans, det är klart man kan köra så men då ska mna inte köra rygg dagen efter, däremot är de vanligt att köra bröst o triceps tillsammans och rygg och biceps men inte ett måste.
Jag tycker att du tränar hårt och äter mkt mat till frukost/lunch & middag, sen något på kvällen så ska du se att de löser sig, kör på serious mass eller ngn annan fet gainer ifall du verkligen bränner mycket kalorier med fotbollen.
#16 okej vi säger så här, du ligger på 8000kcal som är väldigt mycket men du tränar även enormt mycket MEN tränar du tillräckligt för att bränna 5000kcal extra varje dag jämfört med en vanlig person? bränner du inte 5000kcal mer än en vanlig person varje dag kommer du lägga på dig fett, med mycket träning kanske du bränner 2000kcal mer än en vanlig person och då har du ett överskott på 4000 kcal per dag och ett kilo fett är ca 7000 kcal.
Om du ligger på ett överskott på 4k kcal per dag kommer du gå upp ungefär 0,5 kg per dag. Ditt mål är nog möjligt inom nån vecka om de du säger är sant
Om förbundskaptenen menade att ni 97er springer 10-15 km per fotbollsmatch så snackar han en massa dynga. RIKTIGA proffs springer mellan 8-15 km per match
#22 Hur kommer det sig att jag gick upp från 60-70 kilo av att bara käka så? Började räknade kalorier och låg 500 överskott och gick upp 0,5 kilo i veckan. Väger nu 80 kg, tränat 1,5 år på gymmet också. Försök inte med mig kompis :)
Haha du äter 8000 kalorier och förbränner 4000 ? 500 kaloriöverskott per dag = 0,5 kilo i veckan. Så du går upp 4 kilo i veckan om du äter så. Lägg dig på 250-500 kalorier överskott för 0,25-0,5 kg viktuppgång per vecka. Optimalt för muskeluppbyggande, se till att käka viktx2,5 protein minst per dag dessutom.
en grej till:
Äter du helt ärligt 8000 kalorier per dag?
Vart kommer "äter nyttigt" in i dom 8000 kalorierna? DU kan omöjligt äta 8000 kalorier per dag och kalla något av det du stoppat i dig för nyttigt :)
#37 Du sa det själv, du vägde 60 kg, trådskaparen väger 75 kg. Trådskaparen har även en betydligt högre aktivitetsnivå än vad du har, vilket resulterar i en ökad metabolism.
Sedan vet jag dock inte om du menade att han kommer ligga +500 kcal om han får i sig 2000 kcal per dag, så kan ha missförstått dig då det var en riktigt konstig meningsuppbyggnad i din första kommentar.
Copyright Fragbite. Allt innehåll på Fragbite är skyddat enligt Upphovsrättslagen. Citat eller texter baserade på Fragbites innehåll ska följas eller föregås av källhänvisning.
Alla åsikter uttryckta på Fragbite representerar varje enskild skribent och överensstämmer inte nödvändigtvis med Fragbites åsikter.
Programmering och design av Fredric Bohlin. För frågor rörande sajten kan du skicka iväg ett email till vår support.
Cookies
Fragbite använder cookies för att spara användarspecifik information så som t.ex. användarnamn. Cookies sparas även när man deltar i omröstningar och för att föra statistik. För att slippa cookies kan du stänga av cookies i din webbläsares inställningar eller välja att inte besöka Fragbite. Den här textraden finns här på grund av lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft 25 juli 2003.
Annonsering
Är du intresserad av att annonsera på Fragbite, tryck här.
edit: wow my bad, trött.
Dumt att gå upp så mycket på mindre än ett halvår, blir mkt fett då!
15år
178cm
75kg
Du kan få runt 3kg muskelmassa per år om du ligger i pro-style med diet, träning, sömn osv.
Förövrigt, du tränar helt fel. Varför skulle du köra bröst + biceps t.e.x?
Du belastar dina triceps betydligt mer när du kör bröstövningar i jämförelse med dina biceps.
Kör; Rygg + Biceps, Bröst + Triceps, Axlar + mage, Ben
ont: har svårt att tänka mig att du inte ser resultat på vågen om du ligger på ca 2k kcal överskott över din kaloribalans.
#4 Du kan få mer än 3kg muskelmassa lol. En amatör med hyfsad diet får runt 3kg per år.
Ska köpa kasein protein för mellanmål mellan frukost-lunch.
Lunch: De som bjuds på i skolan, fyller hela tallriken men håller mig till tallriksmodellen.
Innan träning: Pre-workout
Efter träning: Gainer, äggröra på 8 ägg med skinka i, även två mackor om jag inte är riktigt mätt.
Middag: Det som far min lagar(han är kock så han lagar bra och nyttig mat) Fortfarande massiva portioner, även en gainer efter maten.
Innan läggdags: Gainer, äggröra och två mackor.
::EDIT:: Glömde tillägga att lunchen och middagen ligger på ungefär 1500kcal STYCK utan Gainern.
En Gainer shake för mig är en halv servering(25g protein, 600kcal) som jag då tar 3 gånger per dag
#9 Det där är snarare 3500-4000 kcal, beroende på vad det är för gainer du trycker i dig.
Vuxna bränner 2,5k/avg och att bränna 1500, jävlar. 3h+ på gymmet/dag. imponerande.
#15 Okej, du verkar som en vettig person, svara på denna fråga är du snäll. :)
Var nämligen i halmstad i sommras på elitläger i fotboll, under en undervisning sa förbundskaptenen för 97 landslaget att man springer i snitt 10-15km per fotbollsmatch. Vi tränar ju även tre dagar i veckan. Så man bygger väl inte på sig så mycket fett trotsallt eller?
Ät mycket och träna mycket så kommer det gå prima
Skulle vara intressant att veta vad du äter.
Fokusera på att öka i de stora övningarna.
Ät mer.
Sedan så skiter du i att läsa om allt som kan vara optimalt eller inte för det där fungerar. Seså, ut på äventyr din lilla hob.
Skrivet med min iPhone
Lägg upp en bild så ska jag nog kunna hjälpa dig. :-)
Jag tycker att du tränar hårt och äter mkt mat till frukost/lunch & middag, sen något på kvällen så ska du se att de löser sig, kör på serious mass eller ngn annan fet gainer ifall du verkligen bränner mycket kalorier med fotbollen.
en grej till:
Äter du helt ärligt 8000 kalorier per dag?
Vart kommer "äter nyttigt" in i dom 8000 kalorierna? DU kan omöjligt äta 8000 kalorier per dag och kalla något av det du stoppat i dig för nyttigt :)
Sedan vet jag dock inte om du menade att han kommer ligga +500 kcal om han får i sig 2000 kcal per dag, så kan ha missförstått dig då det var en riktigt konstig meningsuppbyggnad i din första kommentar.
Har han ett kaloribehov på 2000kcal och äter 2500kcal per dag, då kommer han att gå upp 0,5 kg av valfri massa per vecka.
Menar du mjölk kanske?
#40 Det tror jag verkligen :) broder.
"Vill gå upp till 80-85kg", vad spelar ens vikt för roll om det bara är fett?