Tjena, alla fragbitare! Nu är det så här att jag har ju som sagt enormt muskulösa lår och vill inte att dom ska växa så mycket mer så därför satsar jag på att träna ben mestadels för styrka och därav mitt mål att böja 200kg vilket kommer bli lätt!:D
Kan just nu göra en 7a på 135kg och siktar på att böja 200kg till nyår.
Pic från förra månaden:
http://img507.imageshack.us/im g507/6513/20120710232724.jpg
Diskussion: vad tycker du om benträning?
Gissar på det första.
#2 Nej, sånt gör man inte!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!
#3 Gör det för att jag föddes till en livspressare.
Jag önskar att jag kunde träna knäböj, men ryggen tillåter det inte :(
Skrivet med min Android-mobil
Skrivet med min iPhone
160kg klarar du MAX en singel på, om ens det. Lycka till :)
Ont: Du har inte stora lår, fortsätt bygg. Sedan så är en sjua på 135kg böj efter tre års träning inte speciellt imponerande. :/
word på #7.
Folk som säger som sagt när man inte sagt det innan, tomtar.
Skulle ha kunnat göra en 8a på 135@första set med bra form.
Hatar fjortisar som aldrig kör bröst/biceps...
Btw, hoppas att du inte är en av dom som gör knäböj i curlställningen.
Överkroppspass idag, I'm swole brah.
Pic på hela kroppen också då!
Ska det nu räknas som en knäböj för personbästa ska det var fulldjup.
Dvs höftvecket ska va under knäts högsta punkt eller lägre.
Och egentligen med 1 sek paus i botten innan vändning.
Hade varit roligt om du filmar det som du kallar bra form.
Keep it up du är snart på 200kg.
Helt okej ben på din bild men fortsätt du köra för ovanligt stora är dom inte. Du har dock vad många saknar men jag är inte en av dom :)
#15 Med vissa menar du dig själv då? Gick själv från 140-200kg under 1 år, samma år fyllde jag benpressen med allt som fick plats också 425 kg. Med rätt upplägg är det möjligt även om det är tufft.
#41 Ty, kanske kommer bilder snart. Kan iaf säga att jag har grym rygg fast
behöver mer träning på resten av överkroppen.
#42 Tack så mycket! "Discotränar" just nu överkropp med ett överkropp/underkropp/överkropp /vila och repeat schema.
Funderar på överkropp/underkropp/vila som jag haft förut fast jag vill att överkroppen ska växa bättre. Har fortfarande problem med baksida lår efter knäböj, trodde att det skulle bli bättre om jag sluta göra frontböj/ ryggextensions fast det blev knappt någon skillnad.
Kommer bli svårt att öka till 200kg i böj med mitt nuvarande schema fast jag kanske lyckas, om jag hade kunnat böja varannan dag är jag helt säker på att jag hade klarat det med liten viktuppgång.
Har ett nytt mål som jag garanterat kommer klara och det är att böja 200kg+ med vikt på högst 85kg till i maj. Väger just nu 89-90 och klarar 170kg i böj. Kommer garanterat lägga upp en film när jag klarar det :D
Blev 5x4 på 140kg idag, gick helt ok speciellt med tanke på att det var första skoldagen så jag kände mig rätt seg. Kanske kan göra en 7a@140kg på första set om jag maxar, <3 bulk.
Disk;
Gillar inte benpassen så jätte mycket, lite av mig tycker att det är onödigt då jag inte går runt i string och visar upp mina muskulösa lår, men den andra delen av mig tycker att det är minst lika viktigt som alla andra kroppsdelar.
Kör det en gång i veckan, precis som allt annat dock.
Lycka till!
Kör hårt mannen. låt inget stoppa dig!
underkropp/överkropp kan aldrig kallas discoträning.
Kör just nu 110kg och är 17 bast, har tränat i ca. ett halv år seriöst. Det är faktiskt riktigt kul med ben när man ökar i benböj =)
Att ta 200 i benpress i en maskin klarar 4/5
sen har jag extremt starka ben i sig...men ja..jobbar på ett lantbruk :P
Blev 4x140 på 4 set och 5x140 på sista set, bara liten ökning fast kände mig inte i toppform varken idag/igår. Beror troligast på att jag känt mig smått förkyld de senaste 2 dagarna.
#60 Here we go again, videoklipp på detta, hur är formen?
Ignorera honom.
Antingen menar han benpress (där jag själv gjorde bra mer än så), eller så är han ett troll.