Sheijna fan
Så här är det. Jag behöver HJÄLP med KOST för TRÄNING.
Jag kör gymmet 3 gånger/vecka, 2 överkropp och 1 benpass. Behöver inte gå in på exakt just nu. Och så kör jag 2 kondition, vilket kan vara simning, löpning, fys osv..
Jag väger 74kg, är 174 lång. Ganska stor för min ålder (17) men har ändå liiiiite fett längst ner på magområdet samt ypperligt lite på bröstmusklerna.
Jag äter otroligt mycket mat, 3 stora måltider (frukost, lunch, middag) sen 3 mellanmål. Jag blir större muskelvis på överkroppen och benen men det där extrafettet som hänger på magen försvinner ALDRIG!
Vad i helsike ska jag ändra på kosten för att det ska försvinna?
Ska man skita i kolhydraterna helt? Zig-zagga kalorierna? Äta mindre kalorier och träna mer? (blir man inte mindre muskelvis då??) Eller är protein, lite kolhydrater, oljor och nyttiga fetter och kalorisnålt ett bra alternativ att hålla sig till som vardagsmat för att få bort fett men fortsätta bygga muskler?
Alla svar är jag högst tacksam för. Ni får även komma in med andra tips och synpunkter på hur jag ska träna/äta.
Fett omvandlas inte till muskler
Du får alternera mellan deffs o bulks
EDIT: Men det är mycket svårt och tar längre tid, lättare för nybörjare dock. (Man måste ändå veta vad man gör).
Rekommenderar dig att bulka och sedan deffa.
DU vill få bort fettet runt magen? Då ska du ligga i kaloriunderskott, antingen genom enbart mat eller mat + träning. Det kvittar egentligen. Hos killar lagras fett runt buket i de flesta fallen vilket gör till att väldigt många behöver komma ner till ensiffrigt procent fett på kroppen för att rutorna ska vara synliga. Men kom ihåg att du även måste bygga upp musklerna på magen.
Du kan googla fram väldigt mycket intressant fakta. Den här hemsidan gillar jag:
http://www.simplyshredded.com/ 16954.html
haha stor? :C
#4 Tack! Men om jag går i kalorieunderskott, tappar jag inte muskelmassa också? eller ska jag ha kalorieunderskott men äta en shitload av protein?
Du behöver inte ha en hög protein diet delvis för du har så mycket muskler sen är proteiner IMO överskattade, både fett och kolhydrater hjälper mot nedbrytningen av muskler. Men att ha åtminstone lite protein i varje måltid bör du ha.
Kaloriunderskott genom mat /mat+träning.
Hög protein, kolhydrater och fett så bränns det av och jag fortsätter bli större?
DU ska inte försöka bränna och bygga samtidigt ffs.
deff: Gå ner i vikt utan att förlora muskler
bulk: gå upp i muskler + så lite fett som möjligt (oundvikligt dock)
slutresultat = +muskler
Jag svarar inte mer nu, läs runt på internet. Men "DU" ska inte försöka bygga och bränna samtidigt
Behöver mer protein nu under sommaren eftersom man inte får lika ordentlig mat när man bor hemma och morsan jobbar. Inga pengar till att laga extra ordentliga luncher till dagarna så får nöja mig med kvällsmat och frukost och mellanmål.
Så skulle behöva proteinpulver till att få i mig mer proteiner så någon som har ett bra tips?
#14 Ungefär hur länge räcker 1kg Whey-80 om man tänkt ta 2 portioner om dagen?
Ungefär 13-15 dagar?
1000g / 56g = 18~
Rekommenderar dig att ta proteinpulver direkt när du vaknar. :p
Ligger på en bulk atm så att äta mycket gör jag! ;)
Sen kan du ju ta den andra portionen lite när du vill, typ efter middag eller något. Det kan du bestämma själv! ;) Direkt när man vaknar är nog viktigast, dock.
Måste bara fråga: hur mycket väger du? Om du väger jättemycket så behöver du ju förstås mer protein.
100g fläskfilé innehåller ju typ 20g protein, är inte så svårt att få i sig ditt dagsbehov (typ 140-160g protein), om man äter lite.
Proteinöverskott pissar du ut. Om du har ork så kan du titta ditt proteinintag enbart genom mat, och om du behöver mer protein så är det bara att ta proteinshakes.
Lycka till :)