Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Sveriges nästa elva mot England

Postat av BOVEN den 12 Juni 2012, 21:19
20 kommentarer · 118 träffar
Fiasko mot Ukraina, nya tag mot England. Vilken elva vill du se i nästa match? Motivera gärna.

Målvakt: Isaksson/Wiland

Motivering: Varför har jag två målvakter? Jo jag skulle inte klaga oavsett vem som står mellan stolparna. Isaksson har erfarenheterna men hans fotarbete är katastrof. Men han brukar alltid göra stabila insatser. Anser dock att Wiland är en bättre målvakt och borde få mer förtroende. Men jag vet inte hur han går ihop med backarna, Hamrén har nog bättre koll på det.

Backar:
Granqvist - Mellberg - J.Olsson - M.Olsson

Motivering: Klarar den tanige Lustig att komma tillbaka efter klagostormen mot honom? Kanske, men jag ser hellre Granqvist ute på kanten för att få in Jonas Olsson bredvid Mellberg. Tre defensiva backar och en lite mer offensiv (Martin). Granqvist möter alltid bra motstånd i Serie A och Olsson x2 likaså i PL. Att Olsson x2 spelar i PL är också en fördel då vi möter England. Mellberg har också erfarenheter därifrån.

Mittfält:
Svensson - Elm/Kim
Larsson - Zlatan - Wilhelmsson

Motivering:
Svensson är alltid stabil i passningen och det är något vi verkligen behöver. Han har också flera ton av erfarenheter. Elm eller Kim bredvid Svensson spelar ingen roll, båda var dåliga förra matchen och har en mycket högre högsta nivå. Den Hamrén känner är mest redo psykiskt ska starta.

Ett alternativ istället för Svensson kan vara Wernbloom. Ser honom som en svensk Scott Parker och som kommer att gå engelsmännen på nerverna. Han spelar alltid riktigt tufft och har en fin kämparglöd. Vi som har spelat lagsporter vet att när en lagspelare visar kämparglöd så kan det smitta av sig.

Larsson var också dålig, men han är given på högerkanten. Zlatan i mitten såklart, förhoppningsvis får han hjälp av medspelarna nästa match. Wilhelmsson på vänsterkanten. Han är hungrig och alltid så jävla taggad. En nytändning från honom, underbart att se. Han är också en riktigt snabb lirare vilket vi inte är bortskämda om. Jag tycker att varje gång han har hoppat in så har han kämpat och gjort det bra. Toivonen får kliva åt sidan, han ska inte spela där.

Anfallare:
Elmander

Motivering:
Slitvarg och den bästa anfallaren (förutom Zlatan) vi har. Han ska springa, springa och springa. Rosenberg är alldeles för dålig, Hysén är också dålig men bättre än Rosenberg. Efter att Elmander har sprungit halvt ihjäl sig så kanske det engelska försvaret är lite tröttare än vanligt. Då kan vi sätta in Hysén och slå genomskärare på honom.

Kom nu med eran egen elva, ni behöver ju naturligtvis inte komma med motiveringar som jag gjorde.

Försök också att respektera varandra och istället för att idiotförklara någon kan ni komma med konstruktiv kritik.

Hur går det för Sverige?

32 personer har röstat
Föregående tråd
Nästa tråd

20 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.

Skriv en kommentar