1
UFC Sverige Globen 14 April
Postat av Avator den 13 Januari 2012, 22:13
12 kommentarer · 263 träffar
Eftersom det inte finns någon officiell tråd för "UFC On Fuel TV 2" det vill säga UFC i Stockholm Globen så är det väl lika bra att jag lägger upp den.
Eventet kommer som sagt gå av i Globen den 14e April. Biljetterna blev slutsålda på ett par timmar och kommer bli helt fantastiskt :)
Fight card ser ut som följer:
Alexander Gustafsson vs. Antônio Rogério ”Minotouro” Nogueira
Brian Stann vs. Alessio Sakara
Brad Pickett vs. Damacio Page
Ross Pearson vs Dennis Siver
Paulo Thiago vs. Siyar Bahadurzada
Hamid ”Akira” Corassani vs Jason Yuong
Papy Abedi vs. James Head
DaMarques Johnson vs. John Maguire
Jörgen Kruth vs. Cyrille Diabate
Magnus ”Jycken” Cedenblad vs. Francis Carmont
Besam Yousef vs. Simeon Thoresen
Vad säger ni om matcherna? Tycker alla svenskar blev riktigt bra matchade. Ser ut som att flertalet av svenskarna kommer att vinna sina matcher, i alla fall på pappret. Många av fighterserna kanske inte är välkända för "vanligt" folk men för riktiga fans så är det top och the line av vad vi har i Sverige, förutom två-tre stycken som jag kan tycka förtjänat en chans.
Tycker även att Alexanders match är intressant, Lil' nog är för tillfället rankad #8 i världen i LHW på sherdog och jag tror absolut att det finns en bra chans att han kan ta den. Ser tyvärr inte att alex skulle kunna ha så stor chans mot de andra som är rankade 1-7 i dagsläget, bortsett från Quinton Jackson i så fall p.ga. att han helt glömt bort att han kör mma och inte boxning.
Så sätt igång diskussionerna ^_~
Eventet kommer som sagt gå av i Globen den 14e April. Biljetterna blev slutsålda på ett par timmar och kommer bli helt fantastiskt :)
Fight card ser ut som följer:
Alexander Gustafsson vs. Antônio Rogério ”Minotouro” Nogueira
Brian Stann vs. Alessio Sakara
Brad Pickett vs. Damacio Page
Ross Pearson vs Dennis Siver
Paulo Thiago vs. Siyar Bahadurzada
Hamid ”Akira” Corassani vs Jason Yuong
Papy Abedi vs. James Head
DaMarques Johnson vs. John Maguire
Jörgen Kruth vs. Cyrille Diabate
Magnus ”Jycken” Cedenblad vs. Francis Carmont
Besam Yousef vs. Simeon Thoresen
Vad säger ni om matcherna? Tycker alla svenskar blev riktigt bra matchade. Ser ut som att flertalet av svenskarna kommer att vinna sina matcher, i alla fall på pappret. Många av fighterserna kanske inte är välkända för "vanligt" folk men för riktiga fans så är det top och the line av vad vi har i Sverige, förutom två-tre stycken som jag kan tycka förtjänat en chans.
Tycker även att Alexanders match är intressant, Lil' nog är för tillfället rankad #8 i världen i LHW på sherdog och jag tror absolut att det finns en bra chans att han kan ta den. Ser tyvärr inte att alex skulle kunna ha så stor chans mot de andra som är rankade 1-7 i dagsläget, bortsett från Quinton Jackson i så fall p.ga. att han helt glömt bort att han kör mma och inte boxning.
Så sätt igång diskussionerna ^_~
Vem vinner i main eventet?
22 personer har röstat