1
Kritik på mitt schema
Postat av Kidan den 6 December 2011, 22:57
2 kommentarer · 207 träffar
Hej på er:)
Nu är det så att jag har kört med detta schema i ett tag nu:
Dag 1:
Bröst & Triceps
Dag 2:
Biceps & Rygg
Dag 3:
Axlar & Mage
Dag 4:
Ben & Underarmar
Sen brukar jag rikta in mig på att köra 5 övningar per muskelgrupp, dvs minst 10 övningar varje träningspass. Jag kör oftast 3 set och 8 repetitioner. Mitt mål är att bygga i volym, men fortfarande behålla den atletiska kroppsform jag har :)
Det har gått väldigt bra med detta schema, har märkt stor skillnad på både styrka & utseende. Men tänkte om ni har några negativa kommentarer och i så fall motivering angående min träningsstil. Eftersom jag tänkt rekommendera det till vänner så vill jag inte rekommendera dåliga saker liksom...
Kör nästan helt utan tillskott, whey-100 några gånger när jag inte får i mig tillräckligt med kött.
Jag kör även att jag ökar i vikt (på hantlar mm.) ett steg efter varje set.
Exempel på ett träningspass (Dag 1):
Upplutande hantelpress 8 x 3
Vanlig hantelpress 8 x 3
Bänkpress 8 x 3
Flyes 8 x 3
Flyes med kabelmaskin 8 x3
Dips 10 x 3
"Skull crushers" 8 x 3
"Triceps extension" 8 x 3
"Triceps extension med en arm" 8 x 3 per arm
Smal bänkpress på lite lägre vikt 8 x 3
Sen brukar jag avslutningsvis köra armhävningar och dips tills jag är helt slut.
Är det ett bra sätt att träna på eller är jag helt ute och cyklar? :)
Tack på förhand!
Nu är det så att jag har kört med detta schema i ett tag nu:
Dag 1:
Bröst & Triceps
Dag 2:
Biceps & Rygg
Dag 3:
Axlar & Mage
Dag 4:
Ben & Underarmar
Sen brukar jag rikta in mig på att köra 5 övningar per muskelgrupp, dvs minst 10 övningar varje träningspass. Jag kör oftast 3 set och 8 repetitioner. Mitt mål är att bygga i volym, men fortfarande behålla den atletiska kroppsform jag har :)
Det har gått väldigt bra med detta schema, har märkt stor skillnad på både styrka & utseende. Men tänkte om ni har några negativa kommentarer och i så fall motivering angående min träningsstil. Eftersom jag tänkt rekommendera det till vänner så vill jag inte rekommendera dåliga saker liksom...
Kör nästan helt utan tillskott, whey-100 några gånger när jag inte får i mig tillräckligt med kött.
Jag kör även att jag ökar i vikt (på hantlar mm.) ett steg efter varje set.
Exempel på ett träningspass (Dag 1):
Upplutande hantelpress 8 x 3
Vanlig hantelpress 8 x 3
Bänkpress 8 x 3
Flyes 8 x 3
Flyes med kabelmaskin 8 x3
Dips 10 x 3
"Skull crushers" 8 x 3
"Triceps extension" 8 x 3
"Triceps extension med en arm" 8 x 3 per arm
Smal bänkpress på lite lägre vikt 8 x 3
Sen brukar jag avslutningsvis köra armhävningar och dips tills jag är helt slut.
Är det ett bra sätt att träna på eller är jag helt ute och cyklar? :)
Tack på förhand!