1
Mansdiskriminerande beslut inom fotboll
Postat av CaptKirkSparrow den 21 September 2011, 20:32
4 kommentarer · 229 träffar
Som kanske de flesta kunde läsa på Aftonbladet häromdagenbeslöt den Turkiska fotbollsförbundet att porta män och pojkar över 12 år... Jag kan inte allt om fotbollskulturen där nere och hur vanligt huliganismen är där nere. Troligen så är den ganska hög med tanke på deras beslut. Men det som jag av någon anledning blir lite smått irriterad på är detta:
http://www.aftonbladet.se/spor tbladet/article13660855.ab
Jo jag vet, En Aftonbladet artikel är detta, vilket betyder att informationen kan vara lite vilseledande, för att inte tala om rubriken. Men om Khennet Tallinger i Disciplinnämnden säger att det verkar "onekligen intressant"... Ja jag blir lite fundersam om jag säger så.
Jovisst är alla huliganer killar, har inte sett någon kvinnlig sådan i detta liv, men fan är inte denna regel mansdiskriminerande ända in i ryggmärgen eller? Någon som tänker samma banor som jag?
Till Diskussion: Var det rätt av Turkiska fotbollsförbundet att göra detta? och vad tycker ni om Khennet Tallingers tankar om detta? Och vad tycker ni i största allmänhet om det?
MVH CaptKirkSparrow.
http://www.aftonbladet.se/spor tbladet/article13660855.ab
Jo jag vet, En Aftonbladet artikel är detta, vilket betyder att informationen kan vara lite vilseledande, för att inte tala om rubriken. Men om Khennet Tallinger i Disciplinnämnden säger att det verkar "onekligen intressant"... Ja jag blir lite fundersam om jag säger så.
Jovisst är alla huliganer killar, har inte sett någon kvinnlig sådan i detta liv, men fan är inte denna regel mansdiskriminerande ända in i ryggmärgen eller? Någon som tänker samma banor som jag?
Till Diskussion: Var det rätt av Turkiska fotbollsförbundet att göra detta? och vad tycker ni om Khennet Tallingers tankar om detta? Och vad tycker ni i största allmänhet om det?
MVH CaptKirkSparrow.
Rätt agerande av Turkiska fotbollsförbundet?
8 personer har röstat