Tjenare! Tänkte dra upp en NHL-tråd här för alla hockey intresserade!
Nu när säsongen är över (är ute lite sent) så börjar alla trade rykten, skulle vara kul att samla dem här och även komma med andra nyheter!
Här är några övergångar som jag kommer på i nuläget:
Jaromir Jagr till Philadelphia.
Mike Richards går från Philadelphia till Los Angeles.
Jean-Sebastian Gigure från Toronto till Colorado.
Martin Havlat från Minnesota till San Jose.
Devin Setoguchi från San Jose till Minnesota.
Dany Heatley från San Jose till Minnesota.
Brent Burns från Minnesota till San Jose.
Michael Nylander gör comeback i Philadelphia.
Brian Rolston klar för Islanders.
Rookien Adam Larsson har skrivit på för New Jersey.
Fabian Brunnström får provspela för Detroit.
Joakim Lindström klar för Colorado.
Hur tror ni det kommer gå nästa säsong? Blir Boston lika starka? De har inte gått ut med några stora värvningar hittills, men de blir förhoppningsvis ett mycket starkt slutspelslag även kommande säsong.
Hur går det för vårat svensk-lag Detroit? Målvaktsveteranen Chris Osgood lägger plocken på hyllan, även Niklas Lidströms backkollega Brian Rafalski slutar. Det är två ganska stora avbräck skulle jag säga.
Vancouver då! Orkar Sedinarna ännu en strålande grundserie? Tror ni det blir några stora värvningar från deras sida för att försöka få hem bucklan nästa säsong? Kommer Roberto Luongo få fortsatt förtroende, även fast han var darrig under slutspelet?
Vilket lag tror ni tar hem Stanley Cup nästa säsong?
Själv tror jag på Philadelphia då de har ett starkt lag på pappret, ska även bli riktigt roligt att se hur Jagr kommer att prestera när han kommer tillbaka, han är/var ju trots allt en av de absolut största när han var som bäst, och vi såg ju även under hockey VM att han fortfarande kan!
Ös på med nyheter och hockeysnack!