Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

FM 2011 Örebro SK

Postat av Dahlqvist17 den 29 Juni 2011, 18:33
11 kommentarer · 167 träffar
Örebro SK

Har nu börjat en save med Örebro SK och har som mål inför säsongen att komma topp 7. Styrelsen förväntar sig att jag ska komma så högt upp så det blir spel i Europa nästa säsong men detta ser jag som väldigt tufft.

Som långsiktigt mål har jag självklart CL och tror inte det är helt omöjligt att ta mig till gruppspelet inom 3-4 år och sedan ta hem CL om 6-7 säsonger. Men då måste jag få bra spelare till ett bra pris. Nu första säsongen är målet att värva en bra högerback och en anfallare av klass. då vi egentligen inte har något bra alternativ där just nu. Men med 1 000 000 i kassan kommer jag inte överdrivet långt utan får försöka värva smart nu i början. Kommer försöka värva mycket ungt och svenskt inför framtiden men även lite äldre spelare kan behövas ta in för att ta oss upp i absoluta toppen av tabellen. Har just nu några riktigt spännande spelare på G, rapport kommer!

---------------------------- ------

jaha ja! gått ett litet tag, datan har ostat lite osv! men har nu spelat några seriematcher och första övergångsfönstret har passerat! i ÖSK hade jag nu i första fönstret 1 000 000 att göra av med och det har jag även nu när det har stängt!
IN
Rodrigue Dikaba(B), fri transfer, landslaget för DR Kongo
Wason Renteria(A), fri transfer, landslaget för Colombia, tidigare i Braga (portugal)
Marcus Lantz(M), fri transfer, tidigare i helsingborg
Abdessalam Benjelloun(A), fri transfer, landslaget för marocko, tidigare hibernian (skottland)
Roberto Carboni(M/A), fri transfer
(Anton Vilstrup(B/M), 50 000 Skövde AIK, anländer efter säsongen då han troligtvis får speltid under säsongen i SAIK)

kommentar: det som va mest akut va anfallare då klubben egentligen inte hade någon anfallare som höll hög allsvensk klass. Men där plockar vi in två riktigt spännade spelare som jag tror kommer leverera ett antal mål under säsongen! tror speciellt på Wason, bara han får lite tid kommer han blomma ut och göra riktigt bra ifrån sig. behövde även en höger back och där plockar vi in Dikaba som absolut håller allsvensklass! Vänstermittfält behövde också förstärkas, var nära på att ta in hult från elfsborg men han drog på sig en knäskada så du fick vi tänkta om men hittade rätt snart Carboni som kommer göra mycket nytta i klubben! Lantz plockar vi in för att få lite extra bredd på truppen + rutinen han har. Vilstrup värvas som en personligfavorit och som en framtidslöfte!
UT
Robin Staaf, lån hammarby
Gustaf Lundholm, lån syrianska
Peter Rosendal och Johannes Skoglund, lån karlslund kommentar: inte mycket att säga, det är spelare som inte riktigt tar plats i laget så lika bra att låna ut dom så de får speltid!

Träningsmatcherna
ÖSK-Reservlaget 3-0
Lyngby-ÖSK 2-1
FC Lahtis-ÖSK 0-8
ÖSK-HJK 4-0
ÖSK-Bodö/Glimt 1-0
Kristianstad-ÖSK 1-4
kommentar: börjar inte alls bra mot lyngby men i matchen efter kör vi över FC Lahtis och sen trummade de på, hade väl inte jätte svåra matcher men jag är ändå nöjd över hur laget presterade!
Serien:
Helsingbor g-ÖSK 3-0
ÖSK-Trelleborg 4-1
kommentar: börjar riktigt dåligt då vi blir överkörda av Helsingborg i första matchen men det är ju en av de svåraste matcherna under säsongen. Helsingborg borta är aldrig en lätt nöt att knäcka! mot Trelleborg var det inget snack om saken vi va helt enkelt bättre, gör 1-0 tidigt och det trullar på, dom gör 3-1 med tio minuter kvar med vi gör 4-1 bara minutrarna efter och de va avgjort.
Föregående tråd
Nästa tråd

11 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 11 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..