Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Finland - Sverige (Provokationer och öppet brev)

Postat av Dinosaurie den 23 Februari 2014, 11:59
36 kommentarer · 968 träffar
Tidigare låst tråd: http://fragbite.se/forum/sport/ishockey/thread/1197832/semifinal-sverige-finland

Belägg för min text kommer i slutet utav tråden. Samt klargöra innan ni läser texten: Jag antyder inte att Finländare är bättre än Svenskar någonstans i sitt beteende, det enda jag vill ha sagt är att ni inte är bättre samt slå hål på "aa men era beteende som 6-1 då" argument.

Var tvungen att göra en ny tråd för att återuppta diskussionen kring Sverige-Finland matchen. För att det inte ska gå alltför off-topic så lägger jag även till hatkärleks frågan mellan dessa länder och huruvida Svenskar är bättre på att ta en förlust eller inte.

Jag själv vet om att man som Finlandssvensk blev bra provocerad utav er långt innan 6-1. Jag kan minnas provokationer ifrån 5-1 ledningen som Foppa vände 10 år innan 6-1 matchen. Jag kommer ihåg provokationerna från OS 2006 samt att man inte kunde undvika en enda person som skulle påpeka hur Sverige är bättre än Finland för att man lyckas med VM och OS guld samma år (2006). Och dessa är bara exempelmatcher så ni äldre personer kan blicka tillbaka och komma ihåg hur ni själva var gentemot Finländare då. (Antar att majoriteten av provokationerna på fragbite är utav 14 åringar som inte kan blicka tillbaka till 06 så 6-1 är de första mötet mellan Finland-Sverige dom minns och tror att Finnarna startade de hela.)

Absolut, vi Finnar är inte bättre själva men nog har de flesta av oss balls nog att erkänna att det är broderkärleken som är skälet till provokationerna samt att vi faktiskt sällan vinner. Och nästa gång Finland vinner och tar guldet framför ögonen på er så får ni ju anta att ett helvete bryter lös pga de frustrationer ni gillar att provocera fram vid de tidigare förluster. Men då är ni jävligt snabba på att till skillnad från oss försöka provocera tillbaka med medaljskillnader från stenåldern, eller argument om hur finländarna spelar i elitserien (svenskhockey) och därav blir bra.

Har hört allt nedvärderande om Finland-hockey, samt om att vara finländare. (Ni gillar inte bara att kritisera laget utan även kultur, landet osv). - Men med detta sagt så ville jag bara få er att tänka till om huruvida ni är bättre eller inte, och få er alla sluta skylla på 6-1 anledningen. Tror knappast att det var VM 1996 som fick er att provocera oss 2006 (5 år innan 6-1).

TvåLaxSex (850 kommentarer på tråden):

Ab: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/article12195913.ab
Fb: http://fragbite.se/cs/match/15999/sveriges-ishockeylandslag-vs-finlandis

Hoppas dessa 2 talar för sig självt, 5 år innan 6-1 matchen blev vi provocerade och det finns sjukt många personer som vågar påstå att ni provocerar pga 6-1. Den som ger sig in i leken får leken tåla, ses nästa Sverige-Finland match där Sverige förlorar. Tror ni inte Fragbite forum är i tårar då samt 410 hockeyexperter som ansluter sig och krigar för att försöka med sin text få Finland se ut som förlorare trots ett guld.

Off-Topic-Öppet-Brev-Till-Admins och bör ignoreras i diskussionen: Den förra tråden låstes för att någon arrogant trångsynt person ger sig an diskussioner han inte läser ordentligt, samt att han uppfattade texterna som han själv ville. Han började trolla mot slutet och avslutade det hela med ett "Get a room" då tråden blev låst. Ska en person lyckas få trådar att låsas?

Skrev till Mod som låste tråden att jag gärna diskuterar den matchen än och tycker att en ny tråd vore helt onödigt att skapa. Face it, matchen är någon dag gammal nu så vore onödigt. Ser heller inte varför någon som får en tråd låst med sitt sista ord ska gå ostraffad på fragbite. Spelar ingen roll hur många som vill diskutera den matchen, om vi så är 1, 5, 10 eller 100 personer. Hade tråden haft 500+ kommentarer hade det nog slutat med censur och ban på någon av parterna och diskussionen hade fortsatt. Han försökte även summera hur jag inte är bättre själv men jag skrev aldrig öppet "Jag läste inte din text" och sedan kom med en massa påståenden och skrev en massa strunt som inte stämde vilket denna kille gjorde.

Hursomhelst, kommer ni låsa Sverige - Kanada trådarna ifall jag spårar ur lite utan att banna eller varna mig? Även fast Sverige skulle vinna guld och de trådarna/matchraderna skulle bli populära med flera hundra kommentarer?

Och slutligen: Tagga hem guldet nu Sverige!

Vem tar guldet?

66 personer har röstat
Föregående tråd
Nästa tråd

36 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 36 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..