Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
hejsan, Shutter Island skulle jag vilja rekommendera. Jag läste den på engelska, tyckte den var riktigt spännande om man gillar lite mystik och en bok man få fundera över.
Om du gillar att läsa fantasy så kan jag tipsa om;
Eragon-böckerna (4st i dagsläget)
Harry Potter-böckerna (7st i dagsläget)
Cirkeln-böckerna (3st i dagsläget)
Sagan om Ringen-böckerna (3st i dagsläget, finns även en fet bok innehållandes alla tre böcker)
#6 om du mena mig om Shutter Island (författare,Dennis Lehane) så kom boken ut före filmen, om det var menat till mig:3
James clavell noble house mycket bra bok men den är på ca 1000 sidor
shogun, king rat - james clavell där med
hunger games böckerna
pojken som kallades det finns 4 eller 3 till
Maus- andra världskriget, riktigt hemskt men bra tycker jag. Den är gjord som en serie tidning ungefär.
vet inte vad du gilla för genre men där är lite olika! :)
Blev nyss klar med Wizard's First Rule av terry goodkind, första boken i serien legend of the seeker http://www.imdb.com/title/tt0844653/?ref_=nv_sr_3
Vet inte om det är din typ av bok men tyckte själv den var jävligt spännande. Blir nog att börja med 2an inom kort :) Har bara läst 2 böcker i mitt liv innan den.
Eric Granqvist's trilogi Svavelvinter är högklassig fantasy.
Nick Perumov's böcker är en slags mörk tolkien, dessa två är väl lite mer avancerade än eragon/harrypotter osv.
Annars funkar Patrick Rothfuss, Brandon Sandersson (snubben som skrev färdigt Robert Jordan's wheel of time), Robin Hobb. En personlig favorit är Joe Abercombie, sadistisk humor men välskrivet som fan.
Copyright Fragbite. Allt innehåll på Fragbite är skyddat enligt Upphovsrättslagen. Citat eller texter baserade på Fragbites innehåll ska följas eller föregås av källhänvisning.
Alla åsikter uttryckta på Fragbite representerar varje enskild skribent och överensstämmer inte nödvändigtvis med Fragbites åsikter.
Programmering och design av Fredric Bohlin. För frågor rörande sajten kan du skicka iväg ett email till vår support.
Cookies
Fragbite använder cookies för att spara användarspecifik information så som t.ex. användarnamn. Cookies sparas även när man deltar i omröstningar och för att föra statistik. För att slippa cookies kan du stänga av cookies i din webbläsares inställningar eller välja att inte besöka Fragbite. Den här textraden finns här på grund av lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft 25 juli 2003.
Annonsering
Är du intresserad av att annonsera på Fragbite, tryck här.
finns 3 böcker.
OnT: Helt klart Shutter Island!
Eragon-böckerna (4st i dagsläget)
Harry Potter-böckerna (7st i dagsläget)
Cirkeln-böckerna (3st i dagsläget)
Sagan om Ringen-böckerna (3st i dagsläget, finns även en fet bok innehållandes alla tre böcker)
#6 om du mena mig om Shutter Island (författare,Dennis Lehane) så kom boken ut före filmen, om det var menat till mig:3
James clavell noble house mycket bra bok men den är på ca 1000 sidor
shogun, king rat - james clavell där med
hunger games böckerna
pojken som kallades det finns 4 eller 3 till
Maus- andra världskriget, riktigt hemskt men bra tycker jag. Den är gjord som en serie tidning ungefär.
vet inte vad du gilla för genre men där är lite olika! :)
Vet inte om det är din typ av bok men tyckte själv den var jävligt spännande. Blir nog att börja med 2an inom kort :) Har bara läst 2 böcker i mitt liv innan den.
Nick Perumov's böcker är en slags mörk tolkien, dessa två är väl lite mer avancerade än eragon/harrypotter osv.
Annars funkar Patrick Rothfuss, Brandon Sandersson (snubben som skrev färdigt Robert Jordan's wheel of time), Robin Hobb. En personlig favorit är Joe Abercombie, sadistisk humor men välskrivet som fan.
Tolkien - Hobbit, sagan om ringen böckerna (finns tre), silmarillion
Suzanne Collins - Hunger spelen böckerna (finns tre)