Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Såhär gör du köpscript i 1.6

Postat av Cow den 13 September 2003, 23:29
89 kommentarer · 161 träffar
Som ni säkert märkt flyttas vapen och sånt runt i menyerna i 1.6 beroende på hur mycket pengar man har och vilket lag man är på. Så funkar det därför att valve har lagt till lite bättre stöd för köpscript i 1.6.
Förut fick man med hjälp av ett script "trycka" på buyknappen, sen vapenkategoriknappen och tillsist knappen för det vapen man ville ha. Ibland blev det fel på grund av lagg. Nu har varje sak man kan köpa fått ett eget namn istället för en sifferkombination. Vill man köpa usp skriver man helt sonika "usp" i consolen.
Nu är det ju lättare att binda det man vill köpa istället för att skriva allt i konsolen för hand och då kan det vara bra att ha en lista på vad allt heter. Här följer en lista som säkert många men långt ifrån alla kan.
Själv har jag gjort ett väldigt enkelt köpscript i väntan på ett nytt CPL-GUI eller liknande och man får väl nöja sig med det tills vidare. Om du vill se hur jag själv har gjort så ligger min userconfig.cfg här:

http://www.gringo.nu /userconfig.cfg

Man kan skapa eller om man redan har en fil som heter userconfig.cfg (ersätter gamla autoexec.cfg som den hette fram till 1.5) och lägga sina binds där i. Filen ska ligga under:

/steam/steamap ps/din@email.com/counter-strik e/cstrike

Där ligger även gamla vanliga config.cfg

*** Radiokommandon ***

typ:

bind "G" "report; say_team BOMBEN H*A*R!!!!11" //Om man hittar C4
bind "F" "needbackup; say_team NEEDAR HILFE" //Om nån hotar med lanbox

coverme
takepoint
holdpos
regroup
followme
takingfire
go
fallback
sticktog
getinpos
stormfront
report
roger
enemyspot
needbackup
sectorclear
inposition
reportingin
getout
negative
enemydown

*** namn på de viktgaste vapnen och equipment ***

typ:

bind "F9" "ak47" //köpa ak47
bind "F8" "shield" //Köpa sköld

glock
usp
deagle
mp5
ak47
awp
galil
famas
m4a1

primammo
secammo

vest
vesthelm
flash
hegren
sgren
defuser
sgren
shield

Lycka till - sthlm.Cow @ #sthlm

89 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 89 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..