Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

router&steam:dåligt

Postat av Henkeee den 11 Augusti 2004, 00:06
3 kommentarer · 52 träffar
tjenare tjenare. nu är det så här va att jag har införskaffat en router eftersom att det finns flera datorer i hemmet och vi sitter på en uppkoppling från bostream.

det blev en d-link 604, en router med inbyggd brandvägg.

men nu är det så här va att steam gillar inte alls vad jag håller på med. när jag har connectat till en server så dröjer det inte många sekunder innan min loss går upp till ~65 :( sen gör den det ungefär var 20:e sekund. det är alltså helt omöjligt att spela. ungefär som att spela med mormors 36k modem.

jag har läst mig till lite information och hittat att man ska öppna portarna; 1200 (UDP), 27000-27015 (UDP) och 27030-27039 (TCP). jag hittade den information på blandannat steams hemsida samt d-links egna hemsida. (länk till utförlig beskrvning http://support.dlink.com/faq/v iew.asp?prod_id=1406 )

trots många försök med både det ena och andra och många resets både på datorn och routern så kvarstår problemet. kopplar jag mig direkt till modemet utan routern funkar det perfekt direkt.

men jag villl ju ha internet på flera datorer.. problemet kvarstår alltså.

hur i helskotta gör man för att bli av med det här.

tacksam för svar, och många andra med mig är jag säker på. tack å hej :)

(ps! jag är medveten om att den här tråden finns inne på "mjukvara" oxå eftersom det är jag som skrivit den. men eftersom den berör både och så tänkte jag att ingen skulle slå ihjäl mig om jag gjorde så här. förresten så läste jag igen dom här en gång innan jag postade den. glömde nog det på den andra :D)
Föregående tråd
Nästa tråd

3 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.

Skriv en kommentar