Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Inloggningsproblem

Postat av UgG den 9 Oktober 2007, 15:11
4 kommentarer · 116 träffar
Morsning!

Har haft ett tråkigt problem ett tag. När jag skall logga in på Steam får jag följande meddelande:

Steam.exe (main exception): Unable to start Steam Engine: *SteamStartEngine(0x12e868) failed with error 200: Receive Failure, WinSock Error 10055 "No buffer space available"

Jag har:

* Tagit bort clientregistry.blob + den andra blob filen (kommer ej ihåg namn, men något i stil med update)

* Tagit bort steam.dll

* Gjort undantag i brandväggen

* Gjort undantag i antivirusprogramet

* Ominstallerat steam (även efter omstart)

* Försökt köra det i olika lägen

* Försökt hitta alternativ i "msconfig"

* Dragit ur nätverkskabeln (har fiber, bara att plugga in i väggen)

Tar mer än gärna emot konstruktiva förslag på vad jag kan göra för att lösa problemet!

Re:

UgG

*EDIT* - För dem med samma problem nu och i framtiden

Löste problemet genom ihärdigt googlande och stort tålamod!

http://support.steampowered.co m/cgi-bin/steampowered.cfg/php /enduser/std_adp.php?p_faqid=2 15&p_created=1094271654&p_sid= Hb8EHYyi&p_lva=366&p_sp=cF9zcm NoPTEmcF9zb3J0X2J5PSZwX2dyaWRz b3J0PSZwX3Jvd19jbnQ9MTY5JnBfcH JvZHM9MCZwX2NhdHM9MCZwX3B2PSZw X2N2PSZwX3NlYXJjaF90eXBlPWFuc3 dlcnMuc2VhcmNoX25sJnBfcGFnZT0z JnBfc2VhcmNoX3RleHQ9RmFpbGVkIH RvIGNvbm5lY3QgdG8gYW55IEdlbmVy YWxEaXJlY3RvcnlTZXJ2ZXI*&p_li= &p_topview=1

Ladda ner WinsockXPFix.exe och följ anvisningarna på hemsidan. Fungerade för mig och förhoppningsvis för dig.

4 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 4 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..