1
can not connect to gameserver
Postat av sodis den 26 Februari 2007, 23:58
4 kommentarer · 134 träffar
Halloj, nu är det så att jag har köpt en ny dator samt uppdaterat mitt internet till 24mbit/s samt köpt digital TV från telia.
Mitt internet har total förstörts då digital TVn tydligen tar halva bandbredden så istället för 12mbit/s har jag 6mbit/s men då pingar jag 45 i cs med mkt choke och lite loss...
och nu har jag installerat om steam+uppdaterat cs, då står det så här när jag försöker connecta till en server "Failed to contact gameserver" sen kollar jag i consolen och då har den retryat 3 ggr på typ 1 sekund och sedan stängt ner.
Vad är problemet? Har stängt av brandväggen i routern+i windows öppnat portar för steam osv...
min dator:
Intel core 2 duo 2,13ghz
Asus ATI extreme radeon x1950XT 256mb
1024 mb ram
19" skärm som klarar 160hz
osv, så datorn bör det inte vara något fel på, utan det är internet som är problemet.
Någon som har liknande problem eller möjligtvis vet lösningen?
hjälp tack!
/ sodis
(rubriken skall vara: "Failed to contact gameserver"
Mitt internet har total förstörts då digital TVn tydligen tar halva bandbredden så istället för 12mbit/s har jag 6mbit/s men då pingar jag 45 i cs med mkt choke och lite loss...
och nu har jag installerat om steam+uppdaterat cs, då står det så här när jag försöker connecta till en server "Failed to contact gameserver" sen kollar jag i consolen och då har den retryat 3 ggr på typ 1 sekund och sedan stängt ner.
Vad är problemet? Har stängt av brandväggen i routern+i windows öppnat portar för steam osv...
min dator:
Intel core 2 duo 2,13ghz
Asus ATI extreme radeon x1950XT 256mb
1024 mb ram
19" skärm som klarar 160hz
osv, så datorn bör det inte vara något fel på, utan det är internet som är problemet.
Någon som har liknande problem eller möjligtvis vet lösningen?
hjälp tack!
/ sodis
(rubriken skall vara: "Failed to contact gameserver"