Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Steambannad

Postat av zeCter den 26 December 2006, 22:34
5 kommentarer · 481 träffar
Hallå där. Sett en hel del trådar om att folk "varit ut på skidsemester och blivit bannad utan anledning" och blivigt riktigt trött, så därför gör jag denna tråden.

Steam använder ett Anti-Cheat som heter VAC2 (som de flesta vet). Enligt Steampowered.com's forum så använder detta Anti-Cheat ett "Delay-Ban" för att förvirra spelaren. Varför vet jag inte, har för mig att det stod varför där. Så därför så kan det ha varit ett program/script eller vad som helst du provat 1-2 månader tidigare som VAC reagerat på, men på grund av delay-ban så blev du bannad senare.

Ban sätts automatiskt av VAC, så det är inte en anställd som sitter och inspekterar spelare manuellt.

VAC "scannar" spelarens config och bakgrundsprogram lite då och då för att se "kända" "threats".

VAC kan reagera på;

Scripts

Bakgrundsprogram

Models

Det är säkert mer som VAC reagerar på, men detta är det jag fått fram.

Sedan finns givetvis chansen att du blivit hackad och nån snorig parvel sitter och fuskar på ditt konto lite då och då, men den chansen är minimal.

Blivit bannad utan att du vet varför? Kolla bakgrundsprogrammen, vilka som kan få VAC att reagera. Kör med orginal-models, ev. HFPS-Models. Virusscanna, Ad-Aware scanna, Spybot-scanna ev. formatera.

Strunta i en massa onödiga trådar om att ni varit i 2 år på semester i en iglo på månen och när du kom hem var du bannad, du blev bannad av en anledning och vi på Fragbite kan inte hjälpa dig att få tillbaks ditt account, då får helt enkelt köpa en ny CD-Key och göra ett nytt konto. Och nej, du blir inte un-bannad om du mailar och frågar Steam, de blir oftast bara irriterad av det.

Hoppas detta hjälper, och att "bannad utan anledning"-trådarna minskas.

Ursäkta stavfel.

EDIT: Angående Scripts och Models:

Scripts som är kopplad till ett fusk bannas, och models med cheat-strings ser VAC också.
Föregående tråd
Nästa tråd

5 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 5 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..