Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Har ni cs-server och vill ha lägre ping

Postat av spirit den 12 Maj 2004, 13:04
93 kommentarer · 261 träffar
Denna detalj riktar sig till er som kör ett microsoft os samt cs-server på det.

Jag kör en server på win2003 och har stört mig på att manuellt behöva ställa upp priority på high varje gång jag starta om den ( high prio = windows tilldelar applicationen mer minne och således funkar den finare :O). Så jag kollade runt lite och hittade detta enkla sätt att slippa komma ihåg det där varje gång.

I mappen där hlds.exe ligger skapar ni en fil som heter hlds.BAT (hlds är valfritt men låt oss hålla det så enkelt som möjligt). Ok klart , nu öppnar ni den med notepad (högerknapp - edit) och lägger till följande i det tomma fältet som visas : cmd /c start /high hlds.exe .

Var noga med mellanslag osv. Sedan gör ni en genväg till hlds.bat (alltså inte till hlds.exe) och lägger denna på skrivbordet: hädanefter startar ni servern genom denna och har ni gjort rätt så ska det dyka upp en svart "cmd-ruta" som försvinner direkt innan cs-servern startas.

Ni som tänker säga "kör linux ffs" eller "det visste ja redan jööö!" , gör er inte besvär tack , denna tråd är inte menad för er :P

93 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 93 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..