Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Stream problem inställningar och lagg

Postat av fR0NTLiNE den 6 Januari 2013, 01:15
10 kommentarer · 735 träffar
Har nu suttit i flera timmar och försökt min stream att bli laggfri och bra, men utan några bra resultat. Ända sättet att få det iprincip laggfritt är att ha sämsta kvallite som finns, då körde jag med 600 bitrate, 20 fps och 1280x720 i FFsplit. Har prövat bitrate från 600-3000 men det verkar inte bli bättre och alla möjliga upplösningar och fps.. men jag kanske bara har lyckats ha fel bitrate med fel fps osv? :( orkar inte med detta längre...

Någons om är bra kunnig i detta och kan hjälpa mig?
edit, gjortde en mätning på nätet och detta blev resultatet http://www.speedtest.net/resul t/2416397828.png

Jag kör med FFsplit förövrigt. Har prövat streama BF3, LoL och CS:GO men alla laggar lika mycket.. Är det pga mitt internet? eller går det att fixa med inställningar? SJUKT tacksam för den som kan hjälpa mig. För min dator klarar detta utan problem, skriver ner specs om någon skulle fråga:

Asus GeForce GTX670-DC2T-2GD5 2GB
Gigabyte 870A-UD3
AMD PhenomII Black edition 965 3,4 GHz / Corsair H100
orsair Vengeance 8gb
Western Digital 1T
Cooler Master Silent Pro M2 620W

Tacksam för svar! pussN

Vilket streamprogram?

9 personer har röstat

10 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 10 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..