Spelrekommendationer sökes!
Goder afton!
Jag har nu tröttnat på mina nuvarande spel, och har därför bestämt mig för att införskaffa mig ett nytt sådant. Jag vänder mig därför till er för att få höra Fragbites rekommendationer.
Offline eller Online spelar ingen roll.
Jag listar upp en lista av de spel jag spelat igenom och gillat skarpt, så ni vet ungefär vilken för typ av spel jag söker.
-World of Warcraft
-All Points Bulletin
-Far Cry 2
-Mass Effect 2
-Oblivion: Elder Scrolls
-Fallout 3
-Dragon Age
-Red Dead Redemption
-Grand Theft Auto (Alla)
-Fable 2
-Assassin's Creed 1
-Assassin's Creed 2
-Diablo 2
-F.E.A.R 1
-F.E.A.R 2
-Call of Duty: Modern Warfare 1
-Call of Duty: Modern Warfare 2
-Starcraft
-Warcraft 1
-Warcraft 2
-Quake 1
-Quake 2
-Quake 3
-Need for Speed Underground 1
-Need for Speed Underground 2
-Splinter Cell
-Splinter Cell: Pandora Tomorrow
-Splinter Cell: Chaos Theory
-Splinter Cell: Double Agent
-Splinter Cell: Conviction
Spel som tillåter spelaren att påverka storyn under spelets gång är ett stort plus.
Jag har tillgång till både PC och Xbox 360.
Ge mig ett spel som räcker länge!
Tack på förhand,
Puscifer
PC: Singularity, Torchlight, Mass Effect 1, Fable 1, Bioshock.
NFS most wanted & carbon
COD 1,2,3
Sid meiers, Pirates!
HL2 + ep1 + ep2
#2, #4 Bioshock hamnar nog på listan över eventuella spelinköp. Är tvåan sämre/bättre?
#6 Jag har redan Half-Life 2 och Portal. Har aldrig gillat Half-Life, dock.
#7 Har redan spelat Quake 3 i flera år innan det dog ut. Tröttnade rätt snabbt på Quake Live.
#8 Ska kolla upp dem när jag får tid. Jag har hört en hel del om spelserien.
#9 Jag har spelat, men aldrig fastnat för NFS most wanted & carbon och de tidigare CoDspelen
#11 Glömde att lista upp MGS-serien. Självklart har jag spelat igenom dem. Jag är dock en av de som föredrar Splinter Cell före MGS.
Och du har inte spelat nått i metalgear serien?
börja med metalgear solid till ps1
Sen så tycker jag att det är en skam ifall du inte har spelat Mass effect 1 när du har spelat 2:an eftersom 1:an är bättre imo.
Skulle någon jag kände få för sig att spela 2:an före 1:an så skulle jag springa hem till honom så fort som möjligt och slita ut strömmen och tvinga honom spela 1:an först.
http://www.youtube.com/watch?v =ecDhQzWeAH4
#16 Jag tror jag ska börja med att köpa Bioshock 1 (99:- @ Webhallen) Om jag gillar spelet köper jag tvåan också. Jag lirade Starcraft 2 under betan, men fastnade aldrig för det. Både Warcraft och Starcraft verkar har förlorat sin charm om man jämför med de tidigare spelen från 90-talet. Hoppas detsamma inte gäller Diablo 3.
#17 Jag hade Prototype ett tag, men körde fast på ett uppdrag och tröttnade. Det spelet saknade också sin charm, tycker jag.
Tack för alla tips. So far funderar jag på att köpa Bioshock 1 och Mass Effect 1 för 99:- st, men letar självklart fortfarande efter fler spel att nöta.
pokemon
zelda the minish cap
!!!!!!!!!!!
Har fem år på nacken, men jävlar vad det spelet är roligt. Värt att spela igenom!
Sen är starcraft ett av de bästa spelen någonsin
Som tur är behövde jag aldrig köpa spelet, utan spelade vidare på samma konto jag hade när jag tankade betan.
#24 Diablo 2 är redan med i listan :3 Nötte Diablo i cirkus 4-5 år innan jag la ner. Samma sak med Starcraft.
Det översätts till 63,33 SEK, vilket är ungefär hälften av vad WoW kostar. Det går även att sälja items på AH i APB för RTW-Points (Real-Time World Points) som går att använda för att köpa mer tid. Det innebär att om du spelar rätt, kan du spela gratis.