1
Fragbites EGNA MMORPG!
Postat av THE AVIATOR den 16 Maj 2010, 11:36
19 kommentarer · 77 träffar
Hej!
Om ni fick göra ett MMORPG spel hur skulle det ha sett ut då?
Så här hade mitt varit iallafall:
Kort historia
Två planeter som sitter ihop med varandra, båda lika stora, som siemisiska tvillingar.
Varför de sitter ihop är pga ett svart hål som startade, drog till sig planeterna men pga att hålet inte var tillräckligt starkt för att kunna förbruka all stor materia så dog hålet och planeterna kom väldigt nära intill varandra. Bådas starka magnet fält håller fast planeterna i varandra, dock utan stora konsekvenser.
( Något sådant )
Raserna
Spelet handlar om två "Raser"
( Ras 1 )Den ena sidan vill ockupera den andra planeten pga deras planet har de förstört, finns knappt resusers m.m så de måste helt enkelt överleva.
( Ras 2 )Den andra sidan är de som skyddar sin planet och sina zoner men även jobbar hela tiden på en lösning hur man skall kunna dra isär de två planeterna.
.....
Questen
Det skall vara väldigt varierande, inte så mycket döda 10 sådana, spring dit m.m utan mer Mortal Online stuk. Questen skall endast vara till mot andra spelare och mot bossar, att gå upp i level är när ens grupp har dödat bossar eller tagit över zoner mot den andra sidan ( ni får hjälpa mig här )
Ett quest kan tex vara:
Smyg in i din fiendes bas ( Ras 2 ), lägg gift i deras brunn. Om personerna klarar detta så får den andra rasens ( ras 2 ) medlemmar som är denna staden en debuff som leder till något. Och vise verse.
----------------
Byggandet
Spelet anseer jag utspelar sig i en framtid ungefär 100 år ifrån våran, därför har raserna börjat bygga maskiner. Här kommer spelarna in, man kan bygga sina egna "armors", men även sina egna bossar. Det jag menar här är tex att en spelare styr en boss.
Alla instancer som man kan göra ligger i sin fiendes land, därför så är nästintill alla bossar styrde av spelare, om ingen spelare styr dem så tar en AI över det.
Gear
Man gör sitt eget gear eller tar gearet från den man dödar, så gäller att ha viktiga saker på banken om man ska ge sig ut på äventyr. Man får även gear ifrån bossarna.
Jag funderade på detta också:
Att en klass kunde bygga egna mobs, som kunde röra sig i ett visst område.
Tex vi har intagit Zone 1 men vi måste röra oss vidare och vi är för få spelare att vakta Zonen. Då kan klassen "Byggaren" göra mobs i en "editor" som vaktar zonen. Ju högre level "Byggaren" är ju bättre blir mobsen han gör, tilll slut kan han göra bossar som kräver 10 - 25 man att ta ner.
Självklart så droppar mobsen "Life cores" som spelarna behöver för att ta sig vidare i spelet, mobsen kräver ju en "Life Core" för att fungera
Sen får man också XP av att döda dem här mobsen.
På detta viss så kan man en dag vara i ett område som är tomt, och nästa dag komma in för att finna sig i en strid mot mobs man aldrig tidigare sätt.
Help me att utveckla!
Har skrivit lite luddigt, hoppas någon har ett intresse som jag att bygga vidare på detta, kan bli jävligt bra!
Så eran tur nu, bjud på eran fantasi!
Om ni fick göra ett MMORPG spel hur skulle det ha sett ut då?
Så här hade mitt varit iallafall:
Kort historia
Två planeter som sitter ihop med varandra, båda lika stora, som siemisiska tvillingar.
Varför de sitter ihop är pga ett svart hål som startade, drog till sig planeterna men pga att hålet inte var tillräckligt starkt för att kunna förbruka all stor materia så dog hålet och planeterna kom väldigt nära intill varandra. Bådas starka magnet fält håller fast planeterna i varandra, dock utan stora konsekvenser.
( Något sådant )
Raserna
Spelet handlar om två "Raser"
( Ras 1 )Den ena sidan vill ockupera den andra planeten pga deras planet har de förstört, finns knappt resusers m.m så de måste helt enkelt överleva.
( Ras 2 )Den andra sidan är de som skyddar sin planet och sina zoner men även jobbar hela tiden på en lösning hur man skall kunna dra isär de två planeterna.
.....
Questen
Det skall vara väldigt varierande, inte så mycket döda 10 sådana, spring dit m.m utan mer Mortal Online stuk. Questen skall endast vara till mot andra spelare och mot bossar, att gå upp i level är när ens grupp har dödat bossar eller tagit över zoner mot den andra sidan ( ni får hjälpa mig här )
Ett quest kan tex vara:
Smyg in i din fiendes bas ( Ras 2 ), lägg gift i deras brunn. Om personerna klarar detta så får den andra rasens ( ras 2 ) medlemmar som är denna staden en debuff som leder till något. Och vise verse.
----------------
Byggandet
Spelet anseer jag utspelar sig i en framtid ungefär 100 år ifrån våran, därför har raserna börjat bygga maskiner. Här kommer spelarna in, man kan bygga sina egna "armors", men även sina egna bossar. Det jag menar här är tex att en spelare styr en boss.
Alla instancer som man kan göra ligger i sin fiendes land, därför så är nästintill alla bossar styrde av spelare, om ingen spelare styr dem så tar en AI över det.
Gear
Man gör sitt eget gear eller tar gearet från den man dödar, så gäller att ha viktiga saker på banken om man ska ge sig ut på äventyr. Man får även gear ifrån bossarna.
Jag funderade på detta också:
Att en klass kunde bygga egna mobs, som kunde röra sig i ett visst område.
Tex vi har intagit Zone 1 men vi måste röra oss vidare och vi är för få spelare att vakta Zonen. Då kan klassen "Byggaren" göra mobs i en "editor" som vaktar zonen. Ju högre level "Byggaren" är ju bättre blir mobsen han gör, tilll slut kan han göra bossar som kräver 10 - 25 man att ta ner.
Självklart så droppar mobsen "Life cores" som spelarna behöver för att ta sig vidare i spelet, mobsen kräver ju en "Life Core" för att fungera
Sen får man också XP av att döda dem här mobsen.
På detta viss så kan man en dag vara i ett område som är tomt, och nästa dag komma in för att finna sig i en strid mot mobs man aldrig tidigare sätt.
Help me att utveckla!
Har skrivit lite luddigt, hoppas någon har ett intresse som jag att bygga vidare på detta, kan bli jävligt bra!
Så eran tur nu, bjud på eran fantasi!






