Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

BC2 inget Battlefield

Postat av Hardboiled15 den 22 Mars 2010, 15:30
56 kommentarer · 109 träffar
Någon annan än jag som tycker att Bad Company 2 inte är ett speciellt bra Battlefield spel?

Några grejer som gör det till ett av de sämre Battlefield spelen enligt mig är

Inga mods! Varför? Är den stora frågan eftersom Battlefield spelen alltid varit bra men alla mods gjort det till något ännu bättre.

Mindre spelare per server! Att gå från 64 spelare till 32 är ju helt idiotiskt! Har jag missat något här eller går vi baklänges i spelutvecklingen? Ännu ett exempel på hur mycket vi PC användare blir begränsade av konsolerna.

Ingen användar konsol! Är det för att spelet är designat för konsoler som jag inte kan skapa min egna fps config eller var det tänkt att vara så här idiotiskt begränsat?

Samma dåliga nätkod från BF2! Ni kanske inte har märkt det men många av problemen från BF2 finns kvar i BC2 såsom dålig hitreg och dålig hitbox.

Många av Conquest banorna känns små och begränsade! Det här beror på att många av spelets Conquest banor främst är gjorda för Rush och därför blir de trånga och begränsade.

Medics är OP! Medics med maskingevär vad tänkte Dice på igentligen? Rambos som kan heala sig själv och återuppliva varandra! Som om det inte vore nog så har de väldigt överdrivna vapen som är helt OP. Nu för tiden ser jag nästan bara medics på servrarna.

Dålig optimering för Dual Core processorer! Spelet körs med Frostbite motorn som främst är gjord för konsoler och på både Xbox 360 och Playstation 3 finns det mer än 2 kärnor därför fungerar motorn dåligt på datorer med dual core processorer. Vi kanske inte fick en ren portning till PC men spelet är ändå rätt och slätt gjort för konsolerna!

Inga flygplan! Vad är det här! Är det för att konsol spelarna inte klarar av det eller vad? I Battlefield bör det finnas flygplan enligt min mening.

Auto kniv! Kniven är väldigt dålig och fungerar inte alls bra ännu en bieffekt av att spelet är gjort för konsolerna.

Mycket grafik bugar och problem för oss med DX9, DX10! Står massor på forumen och jag personligen kör med DX10 och upplever en massa jobbiga grafik bugar.

Ingen livmätare till och med BC1 hade livmätare! Ännu ett försök att göra spelet mer casual och mer likt COD serien blä är allt jag kan säga.

Jag tycker spelet är roligt men något Battlefield spel kan jag inte påstå att det är i alla fall inte för oss pc spelare.
Föregående tråd

56 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 56 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..