Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Unreal tournament 99 problem

Postat av wahaZZa den 15 Januari 2010, 21:01
5 kommentarer · 97 träffar
hallå fellow nerdz,

jag och mina roomies fick för oss att ta en nostalgisk tripp och lira lite UT 99. jag tankade hem och installerade det men av nån idiotisk anledning håller det på och bråkar.
problemet är att fps:en antingen går på högvarv och spelet går 10x snabbare än det borde, eller så fryser det fast eller så går det i slow motion lite då och då.
jag har surfat nätet och jag verkar inte vara den första personen som stöter på detta.

jag har testat att stänga av en av mina processorkärnor utan resultat. jag har testat att ändra genvägen så att den kör spelet kompatibelt med 95/98/ME utan resultat. jag har windows 7, men mina roomies sitter med xp samt vista och båda har samma problem.

jag har en amd athlon 64 dual core 4,2 ghz, 2gb internminne och ett nvidia geforce 7900 GTX.

någon som har lyckats lösa detta extremt störiga problem? UT 99 är överlägset i serien och är inte sugen på att spela någon av de andra.

har förövrigt sett att vissa lyckats få spelet att fungera genom att tanka senaste openGL drivisarna och köra spelet med openGL. mitt problem här är dock att nvidia enbart har opengl 3.2 som bara stödjer 8serien och uppåt. någon som vet var jag kan få tag på opengl drivisar kompatibla med äldre nvidia kort?

tacksam för svar / tachiiiiii
Föregående tråd
Nästa tråd

5 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 5 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..