Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Warhammer Online : Age of Reckoning

Postat av pooki den 8 Augusti 2009, 10:42
69 kommentarer · 294 träffar
Hejsan! (skrivet 2009-08-08 10:42)

Jag har några polare som tänker börja spela WAR och undrar nu om det är värt att börja spela med dem. Så om någon av er spelar kanske ni kan dela med er av er uppfattning om spelet och servrarna just nu.

1, Hur dött är det?

2, Finns det låglevel folk?

3, Slipper man in på scenarios dirr eller måste man vänta en timme?

4, Vilka klasser spelas mest?

5, Brist på någon klass?

6, Order och Destruction ration?

7, Finns det något endgame?

8, Finns det folk vid varje public quest ställe?

9, Skillnader på servrarna?

Kollade på war-europe och såg att de inte ens har uppdaterat så att man kan se de nya klasserna (Choppa, Slayer osv.) vilket är ett ganska dåligt tecken.

Nämna gärna något annat som är bra att veta!

Jag har spelat WAR förr men slutade för att alla irl polare gjorde det.

Tack.

(Skall dra till jobbet nu så läser svaren när jag kommer hem)

-------Updates------- (2009-08-18)

Tjalol!

Mitt 60 dagars game card kostade 32€

Hittills så har det nog varit värt det, men man måste se om man får känna av end-game eller om det helt enkelt tar slut.

Tänkte meddela att jag och min polare började spela WAR idag på servern Karak-Azgal på Order sidan. Jag har sen tidigare en level 19 Warrior Priest som jag kommer att fortsätta på när vi levlat till 19.

Just nu springer vi omkring med dwarfs, min polare är Ironbreaker och jag Engineer, vi är level 7.

När vi levlat så har vi nästan alltid varit i kö till Scenarion och joinat dem så fort vi haft möjlighet (otroligt ofta), p.g.a. detta så är vi kanske lite sena med att byta område eller Tier som det heter.

Mina uppfattningar av kvällens spelande

Jag svarar på mina egna punkter.

1, Hur dött är det?

- Det finns inte så mycket folk i starting areas men jag antar att det finns fler mot slutet.

2, Finns det låglevel folk?

- Ja, en del finns det nog.

3, Slipper man in på scenarios dirr eller måste man vänta en timme?

- Vi har kommit in dirr, vilket har varit bra för leveling farten.

4, Vilka klasser spelas mest?

- Detta kan jag ej svara på men det verkar ganska jämnt mellan klasserna.

5, Brist på någon klass?

- Jag skulle nog inte säga det.

6, Order och Destruction ration?

- På Karak-Azgal så är det ganska balanserat, på morgonen är det LOW på både Order och Destruction och på kvällen är det MED.

7, Finns det något endgame?

- Vet ej, men hoppas!

8, Finns det folk vid varje public quest ställe?

- Har faktiskt inte kollat så noga men någon ser man där iaf.

9, Skillnader på servrarna?

- Vet ej.

-Update- 2 (2009-08-19)

Vi spelade lite på morgonen och det tog väldigt länge före man kom in på scenarion. Så levlingen med scenarios var inte ett alternativ, men på kvällen igen så for det undan och vi tog oss till level 9 och 93%, skaffade oss level 8 renown gear och panga på.

-Update- 3 (2009-08-24)

Nu är vi level 16 och har rank 14 renown gear.

En till av mina polare började lira och han är nu rank 15 Slayer. Jag har börjat spela med min Warrior Priest och jag måste säga att jag älskar den klassen :D. Jag blev rank 20 igår så jag skaffade mount och Obliterator Sigmarite Kit så nu har man rätt så nice gear. RvRade lite i Barak Varr och Marshes of Madness, vilket var väldigt roligt, blev förvånad av hur många players det var där.

-Update- 4 (2009-09-04)

Stora saker har hänt!

Vi har rollat Destruction på Karak-Norn, jag spelar Marauder och mina polare är Chosen och Squig Herder. Har spelat typ 2-3 kvällar och vi är rank 14. Vi har nog ingen märkvärdig gear eller så men lite smått å blått har man ju. Jag har tagit Scavenging och Talismanmaking som professions och det har varit helt okej, suger lite att inventoryn är full hela tiden men, jag har tjänat in ungefär 18g på det så det är värt det.

Kan tillägga att jag speccar Brutality på min Marauder och jag måste säga att jag gillar den klassen, jag får Guard av min polare som speccar Dread med sin Chosen, så jag springer in bakom linjen och smäller ner 3-4 squishyn beroende på om jag har healer eller inte. Det är jävligt roligt att dra Scenarion när man kör med vänner. Och om man har en Shaman eller två som healar så blir det mycket roligare :D

Scenario reslutaten varierar allt från att man blir total ägd till att man total äger, jag har märkt att på kvällarna så vinner man oftare än på dagen som Destruction =)

-^^-Både Order och Destruction har 20% extra EXP under denna månad.-^^-

Vi skaffade inte T1 Influencen men jag tror vi kommer ta T2.

Vi har skaffat full Influence på varje Chapter (1-5) och gjort alla Kill Collector killsen med.

-Update- 5 (2009-09-07)

Inte hänt så mycket idag men vi tog oss till level 17 med hjälp av INF farming till Chapter 6 och scenarios. Har köpt Obliterator skor och handskar, satt in +7 Str talismans i dem (Yippiiie).

Jag måste säga att det är så otroligt skönt att ha en healer med sig, det finns fan inget som slår den känslan. Du springer över bron på Phoenix Gate och bara smäller sönder folk, 1 tank där en DPS här ojsan en Runepriest åt fan, de är så jävla nice ;D.

Men då finns de ju de Scenarion när man inte har en endaste healer i hela laget, man skulle lika gärna kunna logga ut och komma till bakas in efter 5 minuter.

Men då igen så finns det ju de gångerna när man inte har healer men endå äger sönder. :D

Testade med att köra lite Monstorsity på ett par Scenarion och det var trevligt minsann, att få typ 20k mer damage än tidigare är väldigt nice. Man får dock inte lika många DBs men jag gillar det endå, man tål ju också lite mera eftersom att man får Toughness och Wounds.

Jag älskar Scenarion.

-Update- 6 (2009-09-09)

Klarat Kill Collector i Chapter 7 och dragit full Influence på Chapter 8 samt levlat till rank 19 med hjälp av Scenarion idag. Min polare blev Rank 20 :S. Vi har nu båda full Obliterator set och jag fick ett jävligt nice vapen vid Chapter 7 PQ. Köpte oss varsin mount, jag var tvungen att ge 7g till polaren då han är en fattig man.

Har även träffat min andra polare som spelar Squig Herder in-game (han har tappat bort sin mic från Fatal1ty headsetet :P) i går, han var tvungen att byta namn :D Han hette Analcunt tidigare för det är tydligen ett band och enligt honom så var det namnet helt vettigt. Jag sa åt honom att han skulle heta något annat men icke sa nicke, så nu har han ett random namn som en GM gav honom: Aeurater.

Lägger in lite Screenshots som jag tagit, tyvärr så är inte kvaliten på bilderna den bästa (inte mitt fel). Fuskbugg bråkade också... "Error! Okänt fel!"

Jag och min polare:

http://www.ladda-upp.com/bilde r/23946/chosen-och-marauder

PQ vid Chaos chapter 8:

http://www.ladda-upp.com/bilde r/23948/pq-vid-chaos-chapter-8

Vapnet:

http://i29.tinypic.com/23kw8kn .jpg

Obliterator Chest:

http://i27.tinypic.com/24kxh6x .jpg

Obliterator Gloves:

http://i26.tinypic.com/29ztudf .jpg

Obliterator Boots:

http://i27.tinypic.com/sm90es. jpg

Som ni ser så har jag satt in Talismans som ger STR i min gear. Jag har bättre Talismaner men jag sparar dem till ännu bättre gear.

-Update- 7 (2009-09-14)

Tjalol alla grodorna boll!

Om folk skrev mer så skulle nog editsen komma oftare! Men här kommer en ny edit.

Det har hänt rätt mycket på de senaste dagarna, jag och mina 3 polare har nu härjat i Talabecland och High Pass RVR zone, det är väldigt nice nu när vi alla har möts och mergat ingame.

Lineup:

Jag: Marauder, Brutality (DPS)

Polare1: Chosen, Dread (DPS)

Polare2: Black Orc, Da' Toughest (TANK)

Polare3: Squig Herder, Big Shootin' (DPS)

Det ser ju lite sisådär ut när vi inte har någon healer men vem vet? kanske vi får en när studentskrivningarna är över.

Jag och Polare1 har levlat till 26 och vi har Renown Rank 23 samt Basic reward vid T3 RvR, Devastator delar har vi också bara att equipa när vi kan. Vi har full Influence vid varje PQ i Chaos området hittils, började på Chapter 12 ikväll.

RvR är fan så skojj!

Jag måste säga att antalet på Order och Destruction kan variera otroligt mycket, men oftare så har nog Destruction övertaget vilket kan vara ganska tråkigt när det inte finns Keeps och BOs att raida. Bra Renown XP får man när man håller på i RvR zonen, jag tycker vi har fått många Renown levlar utan att ha egentligen ansträngt oss så mycket, som man ibland måste göra i t.ex. Scenarios.

Polare3 har levlat för sig själv för det mesta så han har bara Renown rank 19, när Polare2 har 21 och jag och Polare1 har 23, så det finns en viss skillnad.

Gearvist så har jag och Polare1 ganska så nice gear med tanke på att vi har tagit alla Influence rewards och nu börjar man vara kapabel till att ta på sig Devastator och T3 Influence epic(s). Polare3 och 2 har inte lika nice som oss men de duger i krig.

När vi tog några Scenarios alla 4 ikväll så gick det inte så värst bra, imo gjorde vi bra ifrån oss men resten av laget var lite efterblivna och så men vad skall man förvänta sig när man inte skriver åt dem i /sc. En annan grejj som är irriterande är när Destruction inte har healers i samma mängd som Order, det är otroligt jobbigt att döda en Knight of The Blazing Sun(KoTBS) när han har typ 4 healers på sig. Men om man går runt honom och slår livet ur hans helaers så kan han inte göra mycket :D.

Söt boss i Chapter 9 i Troll Country. Liknar Polare3 IRL ^^

http://i29.tinypic.com/28wlz49 .jpg

-Update- 8 (2009-09-19)

Tja!

Jag är Rank 31 nu, har full Devastator samt T3 Epicsen. Polare3 är också Rank 31. Vi reste för första gången till Land of The Dead igår och det var nice där, gjorde lite på ngt PQ men Polare3 blev alltid lyft upp av fåglarna som man skulle döda så han blev ganska argsint ;P. Jag älskar Egypten likt tema så jag gillar Land of The Dead fan så mycket, fick en Trophy från att jag plockade några grejjer ur fåglarnas bon, en Carrion.

^^^^EDITar in lite screenshots närmar kvällen^^^^

Här kan ni se min karaktärs gear och level osv. Den uppdateras inte 24/7 den visar heller inte statsen och sånt som jag får av buffs och tactics så Strenghten stämmer inte på grund av detta t.ex.

http://www.wardb.com/profile.a spx?id=834348

Jag kommer troligen att fortsätta med edits om vår progress fast tråden är död :D

Warhammer Online : Age of Reckoning

79 personer har röstat

69 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.

Skriv en kommentar