Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Nintendo NES spel (hjälp plix)

Postat av Theruz den 30 Juni 2009, 23:37
6 kommentarer · 117 träffar
letar efter 2 st spel till Nintendo NES som jag spela som ung (xD)
men jag kan inte komma på vad dom heter,

kort beskrivning av det jag kommer ihåg:
det ena av dem är ett spel när man är en liten gubbe som är fast i någon typ av en simulator lr liknande och för att komma ut måste man "besegra" datorn genom att ta sig igenom olika nivåer (tror jag), det som kan hjälpa mer är att det första vapnet man har för att kämpa med sig fram ser ut som en luva (röd färgad) man svingar mot sina fiender, med ett svichande ljud, och allt eftersom spelet går får man fler vapen, kommer även ihåg att det fanns fiender som typ var huvuden (blå, jag vet det låter konstigt) och spruta eld med ett konstigt ljud till.

Spel 2:
tror att inledningen var att man ligger och solar som en vanlig gubbe och plötsligt kommer utomjordingar och sabbar det för en själv (om det sprängde huset kommer jag inte ihåg men det är mycket möjligt), man bestämmer således att utrota dessa och drar ut på ett Jäv** korståg, man börjar på gatan med någon kefft gevär lr liknande och "mobsen" man har ihjäl droppar grejer som gör att man uppgraderar sitt vapen (tror något vapen var rosa trekanter man skjöt lr nåt)
...

om någon har nån aning om vad något av spelen heter tackar jag så mycket för hjälpen och för att dra igång en liten diskussion: nämn ett bra nintendo NES spel..

mitt får nog bli det klassiska super mario bros 3

thx på förhand // Thérus
Föregående tråd

6 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 6 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..