1
Aion intresset här på FB!!?
Postat av Dipwimp den 12 Maj 2009, 21:35
21 kommentarer · 152 träffar
Shao
Skulle bara kolla lite hur det är med Aion här på FB. Diskutera allt möjligt som rör Aion m.m. Aja, ska du börja lira Aion när det släppts? Kanske säger jag atm, ska se hur det blir i slutet innan release :)
http://www.aiononline.se > AION ONLINE SVERIGE
Bilder: http://www.aiononline.se/pictu res.php
Video: http://www.aiononline.se/video .php
LITE ALLMÄN INFO(KOPIERAD FRÅN http://www.AIONONLINE.se ):
AION: The Tower of Eternity är nästa stora MMORPG från de koreanska utvecklarna NCsoft, vilka tidigare utvecklat titlar som Lineage 1 & 2, och utgivit bland andra Guild Wars, City of Heroes/Villains och Tabula Rasa. Ända sedan de grundades i Mars 1997 så har de varit med och ledit utvecklingen på onlinemarknaden, och AION lovar nu att bli nästa stora steg i deras repetoar. Till skillnad från tidigare spel från NCsoft så utvecklas AION med den västerländska marknaden i åtanke, vilket har resulterat i ett större fokus på storyline och karaktärsutveckling, till bekostnad på den s.k. "grindingen
Spelets grafik är byggd på en modifierad version av Cryteks cryENGINE-motor, som tidigare använts för att skapa bland annat FarCry. Motorn hjälper till att måla upp den lummiga fantasyvärlden som Aion utspelar sig i. Stilen påminner visuellt lite om både Lineage 2 och Guild Wars, vilket kanske inte är en ren slump då NCsoft publicerar båda, men den nya motorn gör sin rätt i att förmedla den mer drömska underton som AION har.
Spelet kommer vara x3 lagbaserat, vilket innebär att 2 sidor kommer att utkämpa strider sinsemellan, samtidigt som en tredje serverstyrd sida kommer att vara en del i konflikten. Dessa tre är Elyos, Asmodians, och Balaur. Elyos och Asmodians kommer vara de två grupperingar tillgängliga för spelare att gestalta, medan Balaur fungerar som en datorstyrd vågmästare, som sporadiskt kommer attackera båda sidor i konflikten, för att på så sätt se till att spelets balans tillvaratas.
AION är det första spelet att introducera ett s.k. PvPvE system, vilket innebär att de oftast åtskillda PvP och PvE delarna i andra onlinespel här knyts samman, och samverkar. Många av de PvE-händelser som sker kommer att ha en direkt inverkan på PvP-scenen, och vice versa.
Ett av spelets utmärkande drag är samtliga karaktärers förmåga att flyga, och AION tar spelarnas förmåga att flyga till en helt ny nivå, då det utvecklats med denna funktion som grund. Detta innebär att spelarna, förutsatt att de uppfyllt de krav som ställs, kommer att kunna flyga fritt i världen, och att många uppdrag och PvP strider kommer att utspela sig helt i luften.
Serverspecifika storylines är ett sätt för spelarna på varje enskild server att påverka storyn i en unik riktning beroende på vilka händelser som utspelat sig, och hur spelarnas respons varit på dessa. Med andra ord kan olika servrar ha helt olika atmosfärer och förutsättningar, och spelarnas roll i att forma världen har nämnts som en viktig aspekt i designarbetet bakom AION.
Det finns 4 klassskolor i Aion, som vid Lv10 vidareutvecklas till 8 avancerade klasser. De 4 skolorna är "School of Clerics", "School of Scouts", "School of Warriors" och "School of Mages". Dessa mynnar ut i de 8 avancerade klasserna; Cleric, Chanter, Ranger, Assassin, Templar, Gladiator, Sorcerer och Spiritmaster.
Ett unikt system vid namn "Stigma" fungerar i AION som ett sätt för spelarna att utveckla sina karaktärer, inte bara vertikalt, men även horisontellt, alltmedan dem samlar erfarenhet. Med hjälp av detta system kommer man även kunna "stjäla" förmågor från andra klasser, och på så vis kunna skapa unika kombinationer av färdigheter.
Skulle bara kolla lite hur det är med Aion här på FB. Diskutera allt möjligt som rör Aion m.m. Aja, ska du börja lira Aion när det släppts? Kanske säger jag atm, ska se hur det blir i slutet innan release :)
http://www.aiononline.se > AION ONLINE SVERIGE
Bilder: http://www.aiononline.se/pictu res.php
Video: http://www.aiononline.se/video .php
LITE ALLMÄN INFO(KOPIERAD FRÅN http://www.AIONONLINE.se ):
AION: The Tower of Eternity är nästa stora MMORPG från de koreanska utvecklarna NCsoft, vilka tidigare utvecklat titlar som Lineage 1 & 2, och utgivit bland andra Guild Wars, City of Heroes/Villains och Tabula Rasa. Ända sedan de grundades i Mars 1997 så har de varit med och ledit utvecklingen på onlinemarknaden, och AION lovar nu att bli nästa stora steg i deras repetoar. Till skillnad från tidigare spel från NCsoft så utvecklas AION med den västerländska marknaden i åtanke, vilket har resulterat i ett större fokus på storyline och karaktärsutveckling, till bekostnad på den s.k. "grindingen
Spelets grafik är byggd på en modifierad version av Cryteks cryENGINE-motor, som tidigare använts för att skapa bland annat FarCry. Motorn hjälper till att måla upp den lummiga fantasyvärlden som Aion utspelar sig i. Stilen påminner visuellt lite om både Lineage 2 och Guild Wars, vilket kanske inte är en ren slump då NCsoft publicerar båda, men den nya motorn gör sin rätt i att förmedla den mer drömska underton som AION har.
Spelet kommer vara x3 lagbaserat, vilket innebär att 2 sidor kommer att utkämpa strider sinsemellan, samtidigt som en tredje serverstyrd sida kommer att vara en del i konflikten. Dessa tre är Elyos, Asmodians, och Balaur. Elyos och Asmodians kommer vara de två grupperingar tillgängliga för spelare att gestalta, medan Balaur fungerar som en datorstyrd vågmästare, som sporadiskt kommer attackera båda sidor i konflikten, för att på så sätt se till att spelets balans tillvaratas.
AION är det första spelet att introducera ett s.k. PvPvE system, vilket innebär att de oftast åtskillda PvP och PvE delarna i andra onlinespel här knyts samman, och samverkar. Många av de PvE-händelser som sker kommer att ha en direkt inverkan på PvP-scenen, och vice versa.
Ett av spelets utmärkande drag är samtliga karaktärers förmåga att flyga, och AION tar spelarnas förmåga att flyga till en helt ny nivå, då det utvecklats med denna funktion som grund. Detta innebär att spelarna, förutsatt att de uppfyllt de krav som ställs, kommer att kunna flyga fritt i världen, och att många uppdrag och PvP strider kommer att utspela sig helt i luften.
Serverspecifika storylines är ett sätt för spelarna på varje enskild server att påverka storyn i en unik riktning beroende på vilka händelser som utspelat sig, och hur spelarnas respons varit på dessa. Med andra ord kan olika servrar ha helt olika atmosfärer och förutsättningar, och spelarnas roll i att forma världen har nämnts som en viktig aspekt i designarbetet bakom AION.
Det finns 4 klassskolor i Aion, som vid Lv10 vidareutvecklas till 8 avancerade klasser. De 4 skolorna är "School of Clerics", "School of Scouts", "School of Warriors" och "School of Mages". Dessa mynnar ut i de 8 avancerade klasserna; Cleric, Chanter, Ranger, Assassin, Templar, Gladiator, Sorcerer och Spiritmaster.
Ett unikt system vid namn "Stigma" fungerar i AION som ett sätt för spelarna att utveckla sina karaktärer, inte bara vertikalt, men även horisontellt, alltmedan dem samlar erfarenhet. Med hjälp av detta system kommer man även kunna "stjäla" förmågor från andra klasser, och på så vis kunna skapa unika kombinationer av färdigheter.
Ska du lira Aion?
35 personer har röstat






