Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Avstängningar från Steam på måfå

Postat av hav den 23 November 2004, 20:50
29 kommentarer · 9 träffar
Under natten kom det ut, "20,000 konton har blivit bannade för att de har använt piratkopierade versioner av Half-Life 2". Dock så verkar detta inte stämma. Jag vet och känner, än så länge, tre personer som har fått tag i sin HL2-kopia på ett lagligt sätt.

Två av dem använde sina HL2-kuponger, de man fick med vissa ATI-kort, och den siste köpte silverpaketet via Steam. Jag vet med 100%:s säkerhet att åtminstone två av dem har "betalda" kopior eftersom jag var med när de införskaffade spelet.

Det jag reagerar på är att de nu är bannade från Steam, med samma anledning som alla andra som sägs ha använt en piratkopierad version av Half-Life 2. De har bara fått sina konton nerstängda, inget mer. Vad kan man tro om detta?

Det jag tror är att Valve endast har stängt ner "20,000" konton på måfå för att skrämma upp folk, de har ingen aning om folk använder en piratkopierad version eller inte.
Föregående tråd
Nästa tråd

29 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 29 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..