Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Half Life 2= årets flopp?

Postat av Palster den 21 November 2004, 15:42
690 kommentarer · 23 träffar
Är det bara jag eller har det inte undgått någon annan? HL2 är ju för fan riktigt uselt tråkigt, jag menar okej, fysik motorn är stundvis imponerande, men detta verka vara det ändä spelet lever på?

Alltså det finns två olika typer av fiender i spelet, combine soilders och zombies, och vad gällande striderna med combine soliders är HL2 som vilket annat spel som helst, man bara springer runt och dödar riktigt dumma Cpu fiender.

Jag menar AI:n på motståndarna är lika skrattretande usel som i alla andra spel, visst man kan göra en del kul saker med gravity gun, men det är så mycket enklare och så mycket mindre jobbigt att bara ta upp revolvern och blåsa skallen av dom.

Sedan den andra typen av fiender dom ruskigt irriterande headcrabsen som jag hoppas dom skulle skrota i hl2, men nu är det istället dom ändå du möter. Och den extremt dryga bår delen har dom bara drygat ut på så ruskigt mycket för att visa upp sina fina pixel shaders och allt vad det heter sen att det är extraordinärt tråkigt att köra runt på den värdelösa orealistiska båten är en annan sak.

Att man tål hur mycket som helst och hittar liv i varje hörn/vrå, låda och del av spelet gör ju spelet sjuktt simpelt. Jag menar varför satsade dom inte mer på AI:n och gjorde fler mer detaljer monster och fiender som var smartare och som man skulle behöva använda sig av spelet fysik motor och graviyt gun för att klara av? istället för att bara sätta en massa spawn location överallt med sunumerärt lätta monster? Någon mer som tycker som jag? HL2 är årets FLOPP!!!

Till alla som påpekar att jag ska sluta köra på easy, då jag påståt att gubbarna har dålig AI, för det första så körde jag på HARD för det andra så har aldrig eller så vitt jag vet AI och svårghetsgrad varigt samma sak i ett spel. Då den enda skilladen i på dom olika svårighets graderna är att fienderna skadar mer och man själv mindre.

Till folk som skriver att det är väl inte bra ai i nått spel osv, nej visst det kan jag hålla med om, men saken är som den att anledningen till att det har snackats så mycket om HL2 är just AI, det står till och med på boxen att det är en stor revolution inom datorspels AI.

Och nästan precis allt i spelet är ju scriptat? Fienderna har ingen som hälst AI det är ju bara scriptning, dom spawnas och sedan springer dom ju oftast (gånger då scriptningen inte säger åt dom att springa som tex när det är strinder på långt håll osv) bara rakt mot en i högsta hugg.

Så alltså spelet är egentilgen inget jätte dåligt spel, men det är banne mig ingen revolution som det vart på tal om. Det är absolut inte heller det spel vi blitt lovade från E3. Då dom tatt veck nästan allt som visats i dom.

Sedan vad gällande vapen så är det ju inget speceillet kul heller, det är bara dom gammla vanliga och alla alienvapen som gjorde föregångaren så intressant på vapenfronten har ju skortas :(

Btw KrillKill Goes haxxad cfg.fi så se upp!
Föregående tråd
Nästa tråd

690 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 690 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..