1
Snes spel på wii eller annan konsol
Postat av asdddf den 24 September 2008, 17:01
3 kommentarer · 143 träffar
hej. jag såg för länge sen på tvspelen.se ett modifierat Super Nintendo där man kunde köpa det + 250spel på disketter, tyvärr var det slutsålt när jag såg de..det var cirka ett år sedan & de kan inte få tag i fler + att de är ovanliga.
Har letat som en galning på inet men inte hittat någon vettig information..
Idag hittade jag dock denna videon; http://www.youtube.com/watch?v =8nkwcMF6nrQ&feature=related
visst det är inte samma sak men bättre än inget iallafall..
Tillsaken; är det någon som vet vart man få tag i en sådan diskettenhet med spel till?! är oerhört tacksam för hjälp har nämligen letat som fan:p Om ni undrar varför jag vill ha en sån grej & inte bara köper spelen på t ex blocket så är det för att de kostar mellan 300-1500kr styck & är inte ens nya då.. priset på tvspelen.se för hela det paketet var 2500kr.
Sen skulle jag också vilja ha hjälpa med hur man får det med wii att funka? som syns på videon..
& är det någon som vet ifall det skulle funka att ladda ner en emulator & spel @ datorn & sedan bränna ut & lira på t ex playstation??
tack på förhand, är som sagt oerhört tacksam för hjälp!
// Andy
Har letat som en galning på inet men inte hittat någon vettig information..
Idag hittade jag dock denna videon; http://www.youtube.com/watch?v =8nkwcMF6nrQ&feature=related
visst det är inte samma sak men bättre än inget iallafall..
Tillsaken; är det någon som vet vart man få tag i en sådan diskettenhet med spel till?! är oerhört tacksam för hjälp har nämligen letat som fan:p Om ni undrar varför jag vill ha en sån grej & inte bara köper spelen på t ex blocket så är det för att de kostar mellan 300-1500kr styck & är inte ens nya då.. priset på tvspelen.se för hela det paketet var 2500kr.
Sen skulle jag också vilja ha hjälpa med hur man får det med wii att funka? som syns på videon..
& är det någon som vet ifall det skulle funka att ladda ner en emulator & spel @ datorn & sedan bränna ut & lira på t ex playstation??
tack på förhand, är som sagt oerhört tacksam för hjälp!
// Andy
Snes fortfarande grymt skoj?
4 personer har röstat