Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Om MMORPG och dess FAIL

Postat av Frisky den 22 September 2008, 06:51
12 kommentarer · 125 träffar
Tja.

Först och främst vill jag säga att jag inte spelar något MMORPG just nu men under mina år har jag spelat WoW (och TBC), Guild Wars (alla expansions), Lotro: Shadows of Angmar, Hellgate: London, Age of Conan, Dark Age of Camelot, Tabula Rasa och en jävla massa andra MMORPG som är gratis (t.ex. ROSE Online och Silkroad Online).

Jag började spela MMORPG för ungefär 3 år sedan, hösten 2005. Mitt första spel var Guild Wars och sedan övergick jag till WoW och Lotro. De andra spelen har jag inte spelat lika intensivt och allvarligt som dessa 3.

Till saken;

Varje dag så består detta forum av 20% trådar där folk bråkar om vilket spel som är bäst.
Varför?

Jo, därför att folk försöker hitta ett nytt spel som de ska tycka om, men inte nog med det, dem försöker få folk att börja spela det även fast dem inte tycker om det. Om Kalle 25 år säger att Warhammer Online var ruskigt dåligt därför att han inte gillade grafiken, då ska Lukas 17 år självklart länka till en bild där grafiken är på det högsta och sedan ska han fråga Kalle varför han tycker att spelet är dåligt och säger att hans argument inte håller. Det slutar inte här. Vad än Kalle svarar så kommer Lukas att tycka att Kalle har fel och det kommer inte att gå att hålla en diskussion på mänsklig nivå.

Jag har verkligen tröttnat på hela MMORPG scenen som under åren 2006-2007 invarderades av 16-18 åriga avdankade CS-spelare som inte kan acceptera att folk tycker annorlunda. WoW var väldigt kul innan TBC som många säger. Vet ni varför? Därför att när WoW var som hetast, då satt dessa småbarn och spelade CS istället!

De spel som är mest influerade av dessa rövhål är WoW, WAR och AoC (iallafall vid release).

Jag har iallafall insett att RPG spel på internet inte funkar i dagens läga, för 98% av alla som spelar MMORPG vet inte ens hur man rollspelar eller vad spelet går ut på. Hur många av dem som spelar WoW känner till storyn och hur många läser questen?

Det bästa MMORPG spelet är därmed Lotro för där existerar det i huvudsak inga snorungar som jämnför sitt spel med andra spel. Där vet man hur man rollspelar och folk läser questen.

Jag har iallfall slutat helt med MMORPG nu eftersom att hela den scenen är förstörd av naiva småbarn. Single player RPG spel är fan så mycket roligare (Hela Final Fantasy serien, någon?).

Vad tycker ni om detta, jag kan väl inte vara den enda som har tröttnat på dessa personer?

Har MMORPG scenen blivit sämre mellan 06-07?

33 personer har röstat
Föregående tråd

12 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 12 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..