1
Idé till spel
Postat av animuL den 14 September 2008, 05:11
11 kommentarer · 275 träffar
Snowboardbrud som jag är så är jag grymt intresserad av just snö. Tycker att det skulle vara ascoolt om ngn som är lite mer etablerad typ Chris Sawyer, som har utvecklat bla. Rollercoaster tycoon, utvecklar ett skiresort spel. Tänk er själva,
Skiresort Tycoon.
Du får själv välja "layouten" på berget.
Fälla skogen där backarna ska vara.
Bygga liftar där du vill ha dom.
Bygga parker.
Anställa personal.
Bygga stugor och hotell.
Hålla tävlingar för gästerna i tex ngn av parkerna.
Fixa din kända åkare som showar för gästerna.
Pista backarna på kvällarna/nätterna.
Lägga snön innan varje säsong.
Ge mig mer tips på vad man skulle kunna göra. Jag skulle iaf köpa spelet direkt! Vad tycker ni själva?
Sitter ni o ruvar på ngn spelidé? Släng upp den här vettja!
PS. Är det sant att EA utvecklar ett snowboard spel liknande Skate? Jag har förbokat Shaun White Snowboarding till ps3an men håller EA på att utveckla ett spel blir det garanterat inget köp av Shaun White.
Jag hatar när det blir för orealistiskt typ för hög gravitation osv. Det ska vara som i verkligheten att det är svårt att snurra en 720. Värst av allt när jag kollade trailern till SWS var när dom ramlade. Tappade ju ingen fart och bara ställde sig upp igen, spelade ingen roll om dom hade landat på huvudet.
KOM IGEN EA RÄDDA MIN DAG!
Skiresort Tycoon.
Du får själv välja "layouten" på berget.
Fälla skogen där backarna ska vara.
Bygga liftar där du vill ha dom.
Bygga parker.
Anställa personal.
Bygga stugor och hotell.
Hålla tävlingar för gästerna i tex ngn av parkerna.
Fixa din kända åkare som showar för gästerna.
Pista backarna på kvällarna/nätterna.
Lägga snön innan varje säsong.
Ge mig mer tips på vad man skulle kunna göra. Jag skulle iaf köpa spelet direkt! Vad tycker ni själva?
Sitter ni o ruvar på ngn spelidé? Släng upp den här vettja!
PS. Är det sant att EA utvecklar ett snowboard spel liknande Skate? Jag har förbokat Shaun White Snowboarding till ps3an men håller EA på att utveckla ett spel blir det garanterat inget köp av Shaun White.
Jag hatar när det blir för orealistiskt typ för hög gravitation osv. Det ska vara som i verkligheten att det är svårt att snurra en 720. Värst av allt när jag kollade trailern till SWS var när dom ramlade. Tappade ju ingen fart och bara ställde sig upp igen, spelade ingen roll om dom hade landat på huvudet.
KOM IGEN EA RÄDDA MIN DAG!