Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Bättre grafik på AoC med rivatuner

Postat av BolteN den 25 Maj 2008, 15:02
1 kommentarer · 63 träffar
Hittade en liten guide på officiella forumet för 8800 grafikkort hur man får mer fps om man har väldigt lite, och om man har problem med lite textur fel och andra grafikfel så fixar rivatuner oftast det.

Kopierat ur forumet:

Right. nVidia's 8800GT series seems to have some issues with this game, including (and not limited to):

- Missing spell effects and fires

- Only hair, eyes and tattoos visible

- Surprisingly bad performance

As some users here suggested, you can install a program called RivaTuner ( http://www.guru3d.com/index.ph p?page=rivatuner ) and reset the graphic card's drivers. After a reeboot, all these issues will be fixed and the game will run MUCH better!

How to reset the drivers in RivaTuner:

On the main screen, look for "forceware detected" and a small button next to where it says "customize". The far right option when clicking it will offer to reset the drivers. Do so and reboot

Fixade lite grafikfel för mig, fick dock inte bättre fps då jag redan har maxat.

Jag ansvarar inte för nåt om ni råkar ändra om på ström flödet till grafikkortet, dylikt.
Föregående tråd

1 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 1 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..