Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Det lär inte komma. står på http://www.gtanytt.se . Dom planerar ingen PC version i nuläget bland annat pga pirat kopieringen. Dom skulle mest förlora på det.
Men "Enligt" rykten som fransk press förmedlat från återförsäljare så kommer Rockstar att släppa Grand Theft Auti: IV för PC redan i oktober detta år. Om man räknar på det jämfört med tidigare titlar så låter det inte helt omöjligt då tidigare spel dykt upp på PC efter något halvår, men ännu är inget offentliggjort."
#22 så lång kom jag aldrig :P den vägrade låta mig komma in dit, får väl hoppas att det kommer till pc, har dock inga höga förväntningar för då lär man väl bli missnöjd när det inte släpps.
#6 Skulle dom förlora en massa pengar på det? Piratkopieringen på PC är så stor att den lilla vinst dom kan få inte är värd besväret att porta den ens...
Varför skulle dom gå back på att släppa det till pc..
Har man en konsol så tankar man ju spelet o bränner ut det..
Det e ju samma sak? Tkr det låter dumt :O
#31 Piratkopieringen på konsoll är så jävla mycket mindre på konsoll än det är på PC (tack vare att man måste flasha/chippa konsollen för att det ska funka, vilket leder till att dom förlorar garanti och kan bli bannade).
Och jag skrev inte att dom skulle gå back utan att den lilla vinsten som skulle kunna göras inte är nog för att porta spelet.
Du kanske inte har märkt att mängden rena PC-spel har minskat något brutalt? Det är tack vare att marginalerna är för små, fast du gör ett bra spel som prisas i media osv. kan vinsten ändå vara minimal..
Så här har det alltid varit. Även fast de större företagen listar en produkt på deras hemsida så är det inte alls säkert att spelet ens kommer. I hopp om att spelet kommer, just bara för att de vill att spelet ska bokas hos de, därför är cdon t ex väldigt ivriga och vill få så många sålda varor som möjligt, dvs OM, det kommer.
#10 Jag lirar det på full hd ps3 och det är grymt. Lite skönare kontroller på xbox 360 dock. Kommer aldrig bli lika bra på pc som ps3 eller 360. Så hoppas att det inte kommer!
Copyright Fragbite. Allt innehåll på Fragbite är skyddat enligt Upphovsrättslagen. Citat eller texter baserade på Fragbites innehåll ska följas eller föregås av källhänvisning.
Alla åsikter uttryckta på Fragbite representerar varje enskild skribent och överensstämmer inte nödvändigtvis med Fragbites åsikter.
Programmering och design av Fredric Bohlin. För frågor rörande sajten kan du skicka iväg ett email till vår support.
Cookies
Fragbite använder cookies för att spara användarspecifik information så som t.ex. användarnamn. Cookies sparas även när man deltar i omröstningar och för att föra statistik. För att slippa cookies kan du stänga av cookies i din webbläsares inställningar eller välja att inte besöka Fragbite. Den här textraden finns här på grund av lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft 25 juli 2003.
Annonsering
Är du intresserad av att annonsera på Fragbite, tryck här.
Men "Enligt" rykten som fransk press förmedlat från återförsäljare så kommer Rockstar att släppa Grand Theft Auti: IV för PC redan i oktober detta år. Om man räknar på det jämfört med tidigare titlar så låter det inte helt omöjligt då tidigare spel dykt upp på PC efter något halvår, men ännu är inget offentliggjort."
http://www.pixeldave.se/nyhete r/pc/gta-4-till-pc-redan-i-okt ober
Tror dock inte att det kommer till PC
#18 konstigt funkar för mig iaf
http://www.fz.se/nyhetsarkiv/? id=23442
Det är kanske den 15:e tråden, med PRECIS samma innehåll som kommit upp dom senaste 1-2 veckorna. Lär dig söka i forumet pojk!
Har man en konsol så tankar man ju spelet o bränner ut det..
Det e ju samma sak? Tkr det låter dumt :O
OooNt; det kommer nite ut till pece
Och jag skrev inte att dom skulle gå back utan att den lilla vinsten som skulle kunna göras inte är nog för att porta spelet.
Du kanske inte har märkt att mängden rena PC-spel har minskat något brutalt? Det är tack vare att marginalerna är för små, fast du gör ett bra spel som prisas i media osv. kan vinsten ändå vara minimal..
Så här har det alltid varit. Även fast de större företagen listar en produkt på deras hemsida så är det inte alls säkert att spelet ens kommer. I hopp om att spelet kommer, just bara för att de vill att spelet ska bokas hos de, därför är cdon t ex väldigt ivriga och vill få så många sålda varor som möjligt, dvs OM, det kommer.
Finns inte många spel som stödjer full hd just nu.