Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Crysis och min dator = sant?

Postat av panic den 9 April 2008, 01:42
17 kommentarer · 143 träffar
Hej kära vänner nu vill jag verkligen ha hjälp =) !!

Jag har en ny dator som som innehåller följande:
* Q6600 quad 2.4 Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz
* Abit ix38 quadgt moderkort
* 4gig RAM
* Sapphire radeon HD 3870X2

kör vista 64bit (directx 10 )

Mitt problem:

Problem med vissa spel så som COD4 när jag kör lite högre eller vanligare upplösningar, samt Crysis! På cod4 så fastnar/hackar det till ibland på de högre upplösningarna och sedan blir skärmen svart i några sekunder och sen flyter det på igen, det händer ibland, kanske 1 gång varje gång ja spelar men inte mer. Det problemet har jag inte brytt mig om så mycket eftersom ja inte spelar cod4 så mycket.

På Crysis däremot så har jag ungefär samma problem. Jag kör allt på HIGH och det flyter på perfa men sedan fastnar/laggar det och allt står still i 1 sekund...skärmen blir svart och sedan dör Crysis, får felmedelande från vista att spelet stängts av. Jag blir snart galen och vet inte vad jag ska göra..är ganska säker på att det kan vara mjukvaran som krånglar. Här läst att just mitt gfx inte har så anpassade drivrutiner för dessa spel men att det ändå ska fungera..jag har tankat hem senaste catalyst drivisen till mitt gfx, senaste bios versionen och lite annat men känns som om jag missat något eftersom det inte funkar som det verkligen BORDE!
(har även tankat crysis vista64 patchen)

Någon snäll som kan hjälpa mig med detta?
tacksam för svar =)
Föregående tråd
Nästa tråd

17 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 17 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..