×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Age of conan 25 mars

Postat av snötomten den 28 December 2007, 11:23
103 kommentarer · 312 träffar
Ja, då är det inte långt kvar innan funcoms nya mmorpg "Age of conan: Hyborian adventures" kommer ut.

25 mars om jag inte minns helt fel.

Spelet är så pass våldsamt för ett mmo att dom har satt 18 år på det. Det innehåller även mycket naket, så USA som är ganska hårda på den saken kommer att få en cencurerad version.

Själv ska man boka spelet. helt klart värt.


Vet inte hur jag ska mosa in allt info här om spelet så kommer kanske lägga allt lite knasigt. Men men, läsning på egen risk.

(allt kanske inte stämmer. Går av egen erfarenhet av spelet)


Så tänkte för dom som är intresserade göra en genomgång av vad spelet har att bjuda på.


Age of conan spelet härstammar såklart från Conan barbaren serierna (nej arnie kommer inte vara med i spelet).

Spelet har det hittils största spel världen ett mmo nånsin har skådat.


Så vad behöver man för maskin för att klara spelet? Nja enkelt. Klarar din dator oblivion så kommer den klara age of conan skapligt.


Karaktärskapning: Du skapar din karaktär ungefär som på många andra mmo's. Men här finns det tusentals olika funktioner att använda för att göra sin karaktär passande till dig. Du kan välja hur tjock den ska vara, Hur tjocka kinderna ska vara, om man ska ärr, tatueringar, hur stora muskler man ska ha. Och sedan finns det otroligt mycket småsaker. Som hur stora öronsnibbarna ska vara osv. Man börjar med att man är slav och har flytt/ eller krashat iland från sin slavbåt. Och så hamnar man på en stor ö. Dom första 20 levlarna kommer du spela singleplayer (offline) det är väldigt smart gjort av funcom. för då slipper man dessa goldfarmare som skickar brev och spammar hela tiden. Då måste dom levla upp till 20 innan dom kan börja spamma och sedan radera gubben. Sedan efter lvl 20 kommer du att kunna lämna nybörjar ön och ge dig i väg i den otroligt stora världen hyboria igen (online ofc).


Combat: Deras system för combat är nåt helt nytt på marknaden. Nu är det inte autofigth (som på wow). Så nu gäller det att ha lite skills.

Man svingar svärdet helt själv med hjälp av knapparna (Q,E,1,2,3) och om man är bågman så kommer man att få aima sin båge själv. Inga jävla autoskjutande.

Effekterna när man slår folk är extremt välgjorda. Mycket blod och kött. Man kommer kunna köra igenom svärd genom magen på sin fiende, och även kunna hugga av armar , ben och huvuden. (även i pvp har jag hört.) Så det blir mycket coolt. På wow är det omöjligt för en lvl 1 att döda en lvl 5 på grund av gear och lvl. Men på age of conan kommer man inte vara så gear och level beroende. (lite beroende av det är mmo's alltid) So its all about skill to kill.

Glömde att nämna att man inte behöver klicka på ett target för att attackera. När man slåss kan man slåss mot fler samtidigt. på grund av deras nya combat system.


Guilder: Man kommer såklart kunna skapa guilder. Men guilden kommer även kunna bygga en hel stad för dom själva. Det roliga är att andra guilder eller spelare kan attackera din stad. Så det gäller att försvara den när stunden gäller. Var dock lugna. ni kommer inte behöva vakta hela dagarna, det finns npc vakter att köpa i spelet som man kan anställa att vakta osv. Städerna kan ta upp till 2 veckor att bygga upp, (i real tid) beroende hur stort man bygger det. Så det är mycket verkligt. När folk slåss i hundratals ser det otroligt coolt ut. Ser väldigt verkligt ut.


Npc's: Age of conan har uppfunnit ett helt nytt system för npc's. Dom har nästan fått AI (egen intelligens) Så vi tar till exempel en varg, han kommer inte bara gå fram och tillbaka som på wow. Utan här kommer den jaga djur när den blir hungrig med sin flock. sova, leka, och så vidare. (vet att vargar också jagar ibland på wow. men inte så här realistist. Och människo npc's kommer att byta vakt schift, äta, sova. till och med slå larm om dom ser en inkräktare.


Månads kostnad: Det kommer kosta runt 100 kr per månad. Och ja. man kommer kunna köpa gamecard.


Miljöerna: Eftersom dom har satt in så pass bra grafik i spelet och offrat 4 år på att bygga upp spelet ser det skit verkligt ut. Det finns allt från djungel, snö berg, berg, träsk, djupa skogar, byar, städer. you name it. En av deras utvecklare uttalade sig på dreamhack att man nästan inte kommer hinna upptäcka allt i deras största huvudstad under hela sin speltid. Låter ganska otroligt. Men har sett staden på en bild. Och tror lite halvt på det. Men staden är mega STOR.


Riddjur : (som jag hittils har fått reda på) häst, kamel (Epic djur: Noshörning, mammut) Epic djuren kommer att kunna rida över folk och krossa murar när man rider på dom. Dom vanliga riddjuren finns i olika hastigheter, rustningar, färger osv. Det kommer inte vara lika lätt som på wow att styra sin mount. Det tar sin tid att vända mounten och få upp fart. Mammuten och noshörningen är extremt svåra att hantera. Eftersom dom får upp fart ganska sakta och är svåra att svänga.

Övrig transport:(Hittils) Båt och kanske nåt annat som jag dock inte minns.

Man kommer kunna slåss från hästryggen. Även skjuta pilbåge därifrån.


Och här nedan har jag kopierat från deras hemsida. (om man inte tycker min var särskilt intressant läsning.)


Real Combat


How does the combat system work in Age of Conan?

The quick answer is: unlike anything you've ever seen before in any MMO. One of the key features in Age of Conan is the revolutionary approach to real-time combat. With real combat we have created a system that really brings players into the game and make them active participants in the battles they fight. That means giving them complete control over their attacks in real-time, and where they aim their attacks. This is a much more hands-on approach to MMO combat, where the players must make strategic decisions regarding how they stand in relation to the enemies they are fighting. We call this the Real Combat System, and it promises to bring a unique element of action to MMO combat.




What is the Real Combat System?



When fighting with a sword, an axe or other melee weapons in Age of Conan, you actually have to direct your weapons in certain directions yourself, in real-time. Whereas in other games of the genre you usually just have to target something and then click a “fight” button, in Age of Conan you have to perform the strikes yourself in one of six different directions. This makes battles much more interesting in terms of action, and you have a far greater control on how your character fights. With the unique targeting system you can also hit multiple enemies at once, so if you happen to slash your sword through two enemies standing next to each other, both of these will suffer damage. It is all, in one word, real.






That's great for melee fighters, but what about ranged combat?


Players who enjoy fighting with ranged weapons will also experience the real combat system. Whereas in most games of the genre you will equip a bow, click a “Fire” button and then see your character fire the arrows automatically, in Age of Conan you will actually have to string the bow yourself, aim and fire manually as you would in a single-player game. This makes archery more demanding, but it also makes it incredibly much more exciting.





Does this mean the character's skills are obsolete?


No, not at all, Age of Conan has a deep RPG skill system. This is still a role-playing game, and you will have skills, feats and abilities that make up how powerful and flexible you are. Players will have to raise these through experience points, which they gain through combat. There will also be separate skill evolution in PvP and crafting. The Real Combat System is just a way to add more human skill and interaction to a genre that is known for its rather static and non-interactive combat.





What are these player-made battle formations I keep hearing about?


That is another special feature in Age of Conan. Players (and even computer-controlled enemies) will be able to create formations that will increase the participants damage output and defense rating, as well as giving special types of attacks. A formation will have a leader who can designate spots in the formation for players, and the players have to stand at the specific spot for the formation to reach its maximum potential. Formation combat will naturally be very useful in PvP battles, but will also play a vital role in PvE. You can break out of a formation at any time should you wish, but being inside one will improve your chances of winning. Many formations work in an almost rock-paper-scissor kind of way. For instance if you have a formation of horse riders thundering down on you, a good pike formation may do the trick in breaking them up.






Is it possible to fight while riding on horseback?


Yes, absolutely. As a player you will be able to acquire mounts such as a horse or a camel, and a central part of the combat system actually revolve around being able to fight from the back of your mount. Not only is it possible to swing your sword and strike your foe while mounted, but it can actually help you deal greater damage if you plow through your enemies while mounted. Players will for instance be able to equip a lance, a weapon that becomes extremely lethal if you are able to time your attack right.





So the way you ride will determine damage output?


Basically, yes. Your mount can either walk, jog or gallop, and the speed at which you travel will determine how much damage you do. At the same time, making a coordinated attack that strikes true while galloping on a horse can be difficult to master. Once you are skilled at it however you can do some serious damage.




What level of gore will there be in combat?


Staying true to the original books of Robert E. Howard and the Conan license in general means that the combat will be bloody, barbaric and brutal. Age of Conan will be a Mature rated game, and this allows us to bring a truer depiction of combat than what you normally see in MMOs. So, there will be blood, there will be decapitations and the violence will be graphic and true to the lore.





How will you actually control your attacks?


We have tried to take the best of the combat systems in past MMOs, but in addition you can control your characters combat moves in real-time. Contrary to other massive online games, you thus won’t fight only by clicking a series of icons. You will have to use your keyboard or a gamepad to strike in certain directions and you have to aim your attacks manually. All in all there is a massive amount of strategic opportunities, but the initial system will be quite easy to learn the first time you enter the game.




Will there be dodging or blocking in the game?


There is dodging, yes, but you don’t actually hit a dodge or block button to prevent strikes from hitting you. These are character skills and whether or not you avoid hits are determined from calculations going on in the background. You will be able to step back though, and use the terrain to your advantage by running behind things and so on. It is very dynamic.



How is targeting done in Age of Conan?


There is no targeting in Age of Conan per se, at least not in the traditional sense. You do not walk up to something, click it and then start attacking it. You will actually have to move up to your foe and strike your weapon towards him. So you constantly have to make sure you’re facing your enemy and that you’re close enough to hit. Also, if you strike several enemies at once you will actually hit them all – so you can, indeed, charge into a crowd of enemies and strike them all at once by doing a wide melee attack. This will make combat much more frantic, dynamic and exciting. In ranged combat you need to aim correctly in order to hit an enemy.



Will you be able to queue attacks?


Yes, you will be able to queue attacks, but only a few. When you make a strike, the game will put this into queue and perform it when your current strike is complete. So you can line up strikes, or attacks, if that is what you want. Or you can fight dynamically and perform strikes as they are completed. There will no be a macro system for the real-time combat.




The Classes

Man väljer inte en klass början. Lvl 5 får man välja mellan dom 4st olika classes sedan kan man fördjupa sig i sin klass och bli tillexempel en guardian som är på Soldier. När man fördjupar sig vet jag dock inte. Skulle gissa lvl 20.


Soldier:

Guardian

Conqueror

Dark Templar



Priest:

Priest of Mitra

Scion of Set

Druid of the Storm

Bear Shaman



Rogue:

Barbarian

Assassin

Ranger


Mage:

Lich

Necromancer

Herald of Xotli

Demonologist


Hemsida: ageofconan.com


Lite filmer som kan va kul att se:


http://www.youtube.com/watch?v =xuu0ROpLWns&feature=related


http://www.youtube.com/watch?v =I6Co821lnho&feature=related


http://www.youtube.com/watch?v =wrPG4YdL7u4&feature=related


http://www.youtube.com/watch?v =JGyvHbV_UqE&feature=related



Ni som var på DHW07 såg det mesta där. Funcom gjorde en förhandsvisning där som jag lyssnade flitigt på.


Glhf



EDIT:

Tänkte uppdatera tråden lite med vad som krävs för dator, för er som inte har läst.


What sort of PC is required to play Age of Conan?


Required

OS: Windows Vista/XP

Processor: 3GHz Pentium IV

RAM: 1GB RAM

Video Card: Shader Model 2.0 and 128MB RAM: NVIDIA GeForce 5800 or ATI 9800


Recommended

Processor: Intel Core 2 Duo 2.4 GHz (E6600) or better

Video Card: NVIDIA GeForce 7950GX2 or better

RAM: 2GB or more


Enhanced for: DirectX 10, 64-bit processors, multi-core

Supports Parental Controls on Windows Vista



Och ja, det funkar fint med xp.


NOTERA ATT NAMNET PÅ TRÅDEN (25 mars) är lite gammalt. I nulläget är det 23maj som gäller. enligt webhallen i alla fall.
Föregående tråd
Nästa tråd

103 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 103 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..