1
UT04 stängs av efter splash screen
Postat av ReactoR den 19 April 2004, 14:29
5 kommentarer · 175 träffar
Ok, köpte UT2004 förra veckan och såg fram emot en lugn helg med en hel del fraggande. Trodde jag iaf. Nu är det så att det inte går att starta spelet, det stängs av direkt efter att splash fönstret där det står "UT2004..." har visat sig.
Jag surfade givietvis direkt till Ataris supportforum och fann följande tråd:
Ut 2004 QUITS TO DESKTOP AFTER SPLASH SCREEN
We have an interim fix for this issue, but you will need to contact technical support @ 425-951-7106 and speak with a technician for more information. We hope to have a general fix available soon. We apologize for the inconvenience.
Nu är det så att jag inte har väldigt mycket lust att ringa till deras tekniker i USA för en provisorisk fix. Men det är tydligen flera som har problemet och kanske vet vad man ska göra?
Jag postar här eftersom jag är en total grönjöling när det gäller UT-scenen. Men om Ni sitter inne med några populära fan-sites eller så, hosta gärna upp en URL eller två. Alternativt en IRC-kanal.
Edit: LÖSNING
Hittade en lösning borta på guru3ds forum. Fungerade för mig iaf.
Lösning
Jag surfade givietvis direkt till Ataris supportforum och fann följande tråd:
Ut 2004 QUITS TO DESKTOP AFTER SPLASH SCREEN
We have an interim fix for this issue, but you will need to contact technical support @ 425-951-7106 and speak with a technician for more information. We hope to have a general fix available soon. We apologize for the inconvenience.
Nu är det så att jag inte har väldigt mycket lust att ringa till deras tekniker i USA för en provisorisk fix. Men det är tydligen flera som har problemet och kanske vet vad man ska göra?
Jag postar här eftersom jag är en total grönjöling när det gäller UT-scenen. Men om Ni sitter inne med några populära fan-sites eller så, hosta gärna upp en URL eller två. Alternativt en IRC-kanal.
Edit: LÖSNING
Hittade en lösning borta på guru3ds forum. Fungerade för mig iaf.
Lösning