×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

HWID ban fortnite

Postat av n0xide den 6 April 2019, 16:13
2 kommentarer · 589 träffar
Först och främst alla som ska göra sig lustiga med kommentarer om fusk. Låt bli!

Så här ligger det till.
Jag köpte en beg dator till grabben med mer än tillräcklig prestanda för fortnite och andra populära titlar.

Säljaren hade inte formaterat och ominstallerat windows utan bara raderat personliga grejer som bilder osv.
Min plan var att formatera och fixa det men grabben vilel direkt testa fortnite, efter ca 2 min efter hopp från bussen möts vi av det klassiska meddelandet "we removed you" osv.
Där står då att det kan bero på vpn, nätverkslagg, ip eller maskin.
Då vi kan spela på både hans och mitt konto på min maskin och även kunde på hans gamla dator vet jag att inget av dessa är orsaken.

Jag tog mig friheten att leta igenom datorn och hittade en del populära fusk till andra spel som skinschanger, ballon, cheat engine mm. Och för dessa har jag förstått att Battleeye ala fortnite hwid bannar?
Så högst sannolikt är det en hwid ban.

Nu till min fråga. Vad måste bytas för att kringgå detta, för köpa en ny dator igen är det inte på tal om.
Min första tanke är ju byta SSD, ev stänga av det interna nätvärkskortet och köra på ett externt.
Byta mac adress gjorde inte kungens skit iaf.

Tack på förhud...
Föregående tråd
Nästa tråd

2 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 2 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..