Elite Dangerous - Köp eller leta vidare?
Tjena!
Pluggar lite och det är dax att hitta ett avkopplande spel att använda som paus i mellan studier.
Har en liten hat kärlek för EvE pga hur mycket tid man vart tvungen att lägga ned samt att man var tvungen att betala efter en viss tid, men det fanns något med spelet som konstant drog mig tillbaks, tror det är pga att det är ett space sim, så nu har jag börjat kolla upp om det kan vara värt att lägga ned 150kr för Elite Dangerous.
Vad är er syn på spelet för er som har spelet eller spelat det?
Visst, det är lite grindigt vad ja hört men det är väl roligt i sig då spelet inte får vara "för" roligt haha, så att man inte sitter där hela dagen.
Vem anser du bära ansvaret för den ökande växthuseffekten? Motivera!
Orkar inte tänka mer nu, men det finns ganska mycket på ämnet.
2) Kan global uppvärmning bero på att vi lever i ett varmare samhälle nu? Till exempel att vattentemperaturen ökar kring industrier som alstrar värme, är dessa industrier en större miljöbov i dilemmat än vad koldioxid är?
3) Vad kan varje individ göra för att minska den globala uppvärmningen?
4) Vilka konsekvenser kan den globala uppvärmningen innebära i längden?
5) Bryr vi oss egentligen om isbjörnar?
Finns massa. Jag hade problematiserat hela grejen för att jag inte tror att koldioxid är boven. Att i Sverige höja skatten och skylla på "Global uppvärmning!" är bara ett sätt för Miljöpartiet att få röstare - och staten att få in mer pengar.