Wildstar nu när det är F2P värt och återvända?
Tjena folket!
Nu när Wildstar är F2P är det värt ett nytt försök?
Och en fråga till er Guild Wars 2 spelare: Om ni har gått över till Wildstar eller gett spelet en ny chans nu efter att det har gått F2P vad tycker ni? Är det bättre än GW2?
Länge sen jag spelade Wildstar, måste vart första release veckan, så hata inte!
Tack på förhand :)
Funderar på att börja med det igen men är sjukt osäker
Minns att det satt några nötter här på fragbite som trodde att det helt seriöst skulle bli ett bra spel lmao
Sunk Cost Fallacy
99/100 games man overhypar blir inte bra alls
Men tyckte du det var tråkigt förut så kommer du nog tycka detsamma nu.
Sen hade folk problem med FPSen, vilket inte känns riktigt okej.
Sen så har folk investerat extrema tider i WoW, och det blir såklart svårt att slita sig från det. Jag personligen hade förbannat lätt att dra ifrån WoW, men det är för att jag tycker gameplayet är extremt tråkigt. Så lätt att distansera sig ifrån det. Bara kört WoW för att jag haft polare som gjort det :P
Kör förövrigt inte längre Wildstar, men det är för att så många jag känner drog därifrån p.g.a brist på tid och för WoW. Och sen så var det flertalet av dom jag lirade med som jag fann rätt dryga, så mitt sug försvann! :P Solo är inte särskilt intressant i ett MMO.
Nu har jag ingen möjlighet till att lira det, men skulle gärna hoppa in igen för att se hur det ter sig
Vad är det som gör det kul nu, till skillnad från release?
Precis patchat klart Wildstar efter att jag läste den här tråden. Men nu till min fråga, Har aldrig spelat Wildstar förut har enbart spelat wow som MMO så jag undrar vilken klass och faction man ska välja för en newbie som mig.
Sen kan dom flesta klasser göra flera saker. DPS'are kan vara off-Healers t.ex.
Tank så är det Engineers eller Warriors som är det vanligaste. Vissa kör med Stalkers men dom är lite squishy. Enginers är mer distans, Warriors är mest i ansiktet på motståndet. Tror jag föredrar Engineer men jag har inte kört Tank så mycket.
När det kommer till DPS så är det preferens. Vill du vara det på avstånd så rekommenderar jag Spellslinger, vill du vara nära så är det mellan Warrior och Stalker. Warrior kan ta mer stryk, Stalker är mer sneaky och rätt burstig.
Jag har en Spellslinger DPS och en Stalker DPS (varav den sistnämda är low-lvl) Tycker båda är väldigt roliga. Kan fega mer med min Spellslinger och det kan vara rätt nice ibland :)
Espers har jag inte kört nått. Förr i tiden va dom rätt sega att spela med, men dom kan ha blivit roligare. Skulle dock välja Spellslinger över Esper.
Instancerna är grymma och rätt svåra. Ge det en chans direkt! Gärna på någon av PVE servrarna ;)
PS: Vill ni hitta instancer dirr, skapa en tank. Det verkar vara sjukt lite tanks atm, jag hittar instancer på min inom 3 sekunder varje gång vilken tid på dygnet som helst.
Dungeons kommer jag ihåg första gången vi körde. Helvete va stryk vi fick i Stormtalon. Riktigt kul va det. Sen kändes dom andra lite lättare, men fortfarande riktigt kul. Sista bossen i Ruins of Kel Voreth va riktigt rolig :D
#23 Allt möjligt fluff. Kostymer, pets, mounts. Det vanliga. Tror du kan köpa nån sorts coin för att köpa gear, men det behövs inte. Kapar tid såklart
luminai - exile
Vad jag förstått kan du investera för att "slippa" göra entrydungeons osv, dvs "Pay2Skip". Vilket är helt okej för min del.