Sitter och funderar på att grinda igenom något jRPG / RPG på SNES, känns som en sån dag.
Men jag har faktiskt ingen aning om vad, så lite tips hade inte varit fel :)
Spel jag kört igenom, som jag helst inte kör just nu!
Secret of Mana 2
Final Fantasy 3,4,5
Chrono Trigger
Mario RPG
Zelda
Säkert fler men dessa kom jag på nu iallafall...
Har ni nå tips?
Om inte något annat på någon annan konsol kanske?
Gärna lite äldre spel.
Mickey Mania är ju as roligt, kan bli det faktiskt :)!
Tack
Final Fantasy - Mystic Quest
Lufia II: Rise of the Sinistrals
Ghost Sweeper Mikami
Tack för tipsen :D!
Låter som att det blir Breath of Fire eller Secret of Evermore!
https://www.youtube.com/watch?v=J67nkzoJ_2M
Donkey Kong är fantastiskt.
Gillar nog ettan mest faktiskt, säkert bara för att jag hade originalet och nötte de ;)
Chrono trigger är dock snesfavoriten.
Faktiskt kört alla :D men skadar inte att köra igen!
Riktigt tung konsol måste jag säga, många bra spel.
Mega Man X har jag inte testat faktiskt :D!
Stort fan utav 2an till NES så måste testa på det.
Jag sitter t.o.m och försöker speedrunna det lite smått, och även om jag inte ens kan några paths och alla spezhul secrets så är det fortfarande fett skoj.
Donkey Kong Country 1,2
Super Mario World
Super Mario Kart
Actraiser
A link to the past
Mickey Mania
Mortal Kombat 2
Åh faktiskt!
Det är riktigt roligt :)
Man kanske ska köra uppföljarna, som jag faktiskt inte har gjort.
Illusion of Time och Illusion of Gaia(?) antar jag är med där också.
Var ju en kanon idé.
Secret Of evermore
Breath of fire 2
Street fighter 2
Chrono trigger
Super Metroid
Super Mario World
Actraiser
Axelay
Super Castelvania 4
Contra
Family Addams
Super punch out
Turtles in time
Megaman X
Zelda a link to the past
Mr do
Donkeykong 1-2
darius twin
Yoshi island
Super mario allstars
super soccer
fzero
zombies
final fight
mortal kombat 2
sen några fler spel som jag inte kommer på atm har jag hemma..
Har typ kartong och manuell kvar till alla spel också
http://www.emulator-zone.com/doc.php/nes/nesterj.html
Annars har du gamla hederliga Nesticle95 också men det kan vara problem om du använder Win8/8.1
http://www.emulator-zone.com/doc.php/nes/nesticle.html
Ogre Battle: March of the Black Queen. - Som Final Fantasy och Chrono Trigger, men inte lika bra. ;)
Super Ghouls ‘n Ghosts - Behöver jag förklara? Vill du klara ett spel två gånger som är redan svårt? Kör detta!
Earthbound - Även RPG här. Bör spelas igenom minst 1 gång.
Megaman X - Förmodligen bästa Meganman spelet till SNES. Megamanfans måste spela det!
Yoshi’s Island - Går snabbt att klara igenom. Men att låsa upp alla banor och få perfect score är den stora utmaningen.
2-Player:
The Lost Vikings - "Problemlösningsspel" som är väldigt roligt när man är 2. Går att lira ensam, men inte lika roligt.
Super Bomberman 2 - Sjukt roligt att spela ihop eller mot varandra. Inte allt för långt spel.
Super Smash TV - Spring runt och skjut på allt du ser, underhållande ett par gånger. Spela igenom Easy - Hard.
Turtles in Time - Ett av dom bästa CO-OP spelen. Värt att lira igenom åtminstonde 1 gång.
Contra 3 - Har själv aldrig klarat det. Men kul att bara hålla nere knappen och skjuta. :)
Tack å bock, faktiskt inte hört talas om varken Ogre Battle eller Super Ghouls 'n Ghosts :D
Sitter fast i lite "modernare" lir för tillfället, men kommer falla tillbaka till lite snes lir snart nog, blir alltid så.
Till SNES: Donkey Kong Country? Funkar för alla åldrar och har skitskoj musik. Super Metroid och Megaman X är också klockrena titlar.
Atari: Testa E.T. spelet? Det är ju kallat världens sämsta spel, vissa anser det rätt och andra överdrivet :) kan vara kul att bilda sig en mening. Yar's Revenge är också bra skit.
Megadrive: Det finns ett Alienspel som är helt lysande, dessvärre minns jag inte vilket, gissar på 3:an.
Måste ju bara testa Super Metroid, riktigt många som tipsat om det.
Och ja Donkey Kong går alltid hem, vet inte hur många gånger jag klarat ettan :)
Haha E.T. till atari hade varit roligt för den enkla anledningen att det är världens sämsta spel, man gör verkligen ingenting, har sett det ett par gånger!
Till och med för den tiden var det dåligt hah
Tack för alla tips :)
Rolig bump faktiskt, satt precis och fundera på något gammalt lir å dra igenom! :)
Kanske får bli Zero Mission.
Jag tjackade Star Fox 64 igår på Wii U WC också, har aldrig lirat det innan. Ska bli kul!