Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Coachfrågan till professionella E-Sportlag

Postat av GabeN den 11 April 2014, 02:08
3 kommentarer · 287 träffar
Satt precis och läste detta inlägg på RedBulls hemsida:

http://www.redbull.com/us/en/esports/stories/1331644465467/the-case-of-the-missing-dota-2-coach

Började direkt att klura på vilka som skulle passa bra som en coach.
Som artikelförfattaren nämner i artikeln så måste man kunna hantera olika individer med olika behov, och sedan se till så att dem kan mecha som en grupp. Vilket jag själv inte tror att en ex-spelare skulle kunna klara av.
Väldigt många av dem professionella spelarna är gradvis socialt inkompetenta. (Min uppfattning i alla fall). Det som istället är fördelen med en ex-spelare är att den vet hur strategier ska formas eller vilka picks som ska ske i som exempel DotA.

Dilemmat enligt mig är att välja mellan att få en coach som kan hantera spelet eller en som kan hantera gruppen på ett bra sätt.
Som Trixi säger så kan hans manager hjälpa dem med den sociala biten medans han inte skulle lita på honom när det kommer till själva spelandet.

Disk: Vilka individer inom e-sportvärlden skulle passa som en coach?

3 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 3 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..