Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Framtiden med MMORPGS?

Postat av Gyllenestrupen den 29 Januari 2014, 19:54
48 kommentarer · 784 träffar
Tjena.

Hur ser framtiden ut i mmorpg genren? Finns det några spel som kan bli grymma i framtiden eller kanske detta året?

Själv så är jag väldigt tveksam, då folk hela tiden ska jämföra alla nya spel med WoW. Om det är för likt wow så blir folk lacka, om det är för olikt wow så blir folk lacka. Vad exakt vill folk spela?

Här är några mmorpgs jag har spelat och vad jag tycker om dom.

Vanilla wow, tbc och wotlk - Sjukt grymt var det att spela under den tiden. Efter det så blev spelet sämst imo, men sjukt många spelar wow fortfarande.

Warhammer online - Hade en stark launch och folk gillade det i början, men folk la av väldigt snabbt. Jag trodde att spelet skulle bli uber bra för att dom stod bakom Dark age of camelot (daoc), som var det bästa mmorpg spelet nånsin. Warhammer stängdes ner 18 december 2013.

Rift - Spelade inte underlaunchen, men när jag spelade spelet så gillade jag inte det alls. Det är helt dött idag.

Age of conan - Deperimerande skit.

Star wars the old republic - Jag ville verkligen älska spelet, tyvärr så failade det både på pvpn och pven. Dock så var spelet riktigt kul dom två första månaderna. I dagens läge så är spelet helt okej att spela. Dom har mergat serversen, så att det finns alltid folk att spela med.

Guild wars 2 - Tycker att det är det enda vettiga spelet att lira om man inte vill lira wow. Dock så finns det sjukt många som hatar spelet, varför vet jag inte. Om jag ska vara ärlig så la jag av efter att ha spelat 1 månad. Varför jag la av minns jag inte, men har faktiskt börjat att spela det igen. Det enda jag kan klaga på är att dom inte har mergat serversen.

Får väl se om Wildstar och Elder scrolls online blir något bra. Tbh om jag skulle varit en spelutvecklare så hade jag inte haft en jävla aning om vad alla är ute efter. Folk klagar ju på allt.

Tror ni att wildstar och elder scrolls online blir bra?

77 personer har röstat

48 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 48 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..