Tjena! Vart lite sugen på att spela gamla spel. Kom på ett spel som jag spelade för en herrans massa år sedan. Vet dock inte namnet på det så jag hoppas ni kan hjälpa mig.
Det lilla jag kommer ihåg av spelet är:
* tror det var under romarriket
*lite som aoe.
*man var det blåa laget och krigade mot det röda.
*Kommer ihåg en spelsekvens i huvudet, och det var att man odlade vete/majs sen byggde man en kvarn som malde detta och sedan kunde man göra bröd till sin befolkning som dom antingen kunde äta eller sälja för guld.
Jag måste säga att jag var nog 8bast när jag lirade detta så kommer knappt ihåg det. Jag tror att jag fick en demoversion av spelet i ett flingpaket (nostalgi).. :)
Hoppas det är någon som känner igen något av det jag har förklarat. Länka gärna gameplay eller något från youtube :)
Tack på förhand.
Sköna att ganka med är väl stun/slows :-)
potm, sp och dk med jävligt många fler.
Bäst att döda med måste nog vara en PL eller naga med manta, butter heart,crit,ac sen pt :-) finns såklart bättre builds men finns fan ingen som kan stå emot illuheroes förutom BS :-)
nuff said
nuff said
Annars är ju blood rätt äcklig på ganks han med. Dina mates ropar att någon mår dåligt, du drar din ulti, alltingen dör han av att fly, eller så måste han stå still och bli dödade av er.
Spectre tycker jag är en av de bättre gankheroesarna pga ultimaten :D.
Jag har lirat spectre ett par matcher, tycker han är ganska så kul i endgame.. Men jag är så otroligt seg med honom i början, vilket gör att jag kommer efter.. Så han är ingen som passar mig så bra..
Puck = Kommer ut från ingenstans med 3 nukespells, silence och CC.
Nerubian Assassin = Sjuk burstdamage när man fått sin dagon. Kommer från ingenstans (invisible) och hugg, stun, manaburn, dagon.
Rikimaru = Kommer från ingenstans och kort cooldown på blinkstrike så att det är enkelt att jaga fast att man bara har Boots of speed eller liknande.
Zeus = Sjuka nukes earlygame och även om de lyckas fly så är de döda.
Rexxar = Lång range på sin stun, spring fram och summona quilbeast (permanent slow), scouta med fågeln efter allies till den man jagar som kanske möter och sen bara slå ihjäl + nuka killen man attackerar.
Det finns självklart bättre men detta är då de som jag gillar bäst.
EDIT: Felaktig meningsuppbyggnad.
kom bakifrån och dra ulti sedan bara spamma c....
nä men jag kan inget om dota så jag vet inte :P
Ogre Magi
Earthshaker
Lion
Jag har alltid gillat alla heroes :D hihihi
Bara att picka några heros som fungerar bra ihop, som har AoE spells.
jag skulle säga NA, CM, Venge som gankers i cw matcher, potm/puck är också nice att gå runt och ganka med.