1
Problem med installation av spel.
Postat av nicke111 den 18 April 2005, 18:58
5 kommentarer · 79 träffar
Hej hej!
Jag satte mig och skulle installera prince of perisa 2 på min burk. Installationen avbröts av någon anledning och jag tog bort mappen som allt det "halvfärdiga" låg. Det kanske var dumt eftersom nu funkar det inte att installera eller avinstallera.
jag tog ju bort hela mappen men när ja öppnar spelet från skivan så kommer guiden fram där det står "play game" och "uninstall" osv.. det står dock inte "install" någonstans.
när jag då tar "uninstall" så kommer det ett felmeddelande och sedan kommer kommer en till felruta upp där det står;
"Ett fel har uppstått i installationsprogrammet.
Gör så här:
- Stäng alla öppna program.
- Rensa Temp-mappen.
- Kontrollera din internetanslutning (Internetbaserade installationsprogram)
Försök sedan köra installationsprogrammet igen."
Vad menar dom med den tredje punkten om internetbaserade installationsprogram?
Tacksam för seriösa svar, hejhej.
Jag satte mig och skulle installera prince of perisa 2 på min burk. Installationen avbröts av någon anledning och jag tog bort mappen som allt det "halvfärdiga" låg. Det kanske var dumt eftersom nu funkar det inte att installera eller avinstallera.
jag tog ju bort hela mappen men när ja öppnar spelet från skivan så kommer guiden fram där det står "play game" och "uninstall" osv.. det står dock inte "install" någonstans.
när jag då tar "uninstall" så kommer det ett felmeddelande och sedan kommer kommer en till felruta upp där det står;
"Ett fel har uppstått i installationsprogrammet.
Gör så här:
- Stäng alla öppna program.
- Rensa Temp-mappen.
- Kontrollera din internetanslutning (Internetbaserade installationsprogram)
Försök sedan köra installationsprogrammet igen."
Vad menar dom med den tredje punkten om internetbaserade installationsprogram?
Tacksam för seriösa svar, hejhej.